Moderator: Redaktörer
JML2005 skrev:Om du handlar i Sverige så är payson att föredra, mindre risk att du får hem en tegelsten.
Paypal som jag har förstått det är något sämre än payson ur säkerhetssynpunkt, eftersom paypal inte kan erbjuda köparen något som liknar paysongaranti. Men som överföringmetod av pengar vid internationell handel så är paypal ett måste. Personligen hade jag aldrig gjort någon affär internationellt utan paypal.
UrSv skrev:JML2005 skrev:Om du handlar i Sverige så är payson att föredra, mindre risk att du får hem en tegelsten.
Paypal som jag har förstått det är något sämre än payson ur säkerhetssynpunkt, eftersom paypal inte kan erbjuda köparen något som liknar paysongaranti. Men som överföringmetod av pengar vid internationell handel så är paypal ett måste. Personligen hade jag aldrig gjort någon affär internationellt utan paypal.
Idag har man "fullt" skydd upp till EUR 500 om man betalar med PP.
UrSv skrev:JML2005 skrev:Om du handlar i Sverige så är payson att föredra, mindre risk att du får hem en tegelsten.
Idag har man "fullt" skydd upp till EUR 500 om man betalar med PP.
Ragnwald skrev:Något förvillad blir jag när jag ska föra över pengar till PayPal.
Är det enbart Scandinaviska Enskilda Banken i Stockholm man kan överföra pengar till PP igenom ?
Vetitusan om ens SE-banken finns här på Gotland.
Lennart skrev:Fråga till "erfarna" PayPal-betalare, jag har skaffat PayPal konto men jag har en limit på ca. 800 Euro.
Hur gör jag för att höja detta? Jag har redan nu kopplat mitt Visakort till PayPal. Jag behöver ev. göra en överföring på drygt 1000 Euro i nästa vecka om allt "går som jag tänkt"
/Lennart
PayPal skrev:For security reasons, you will not be able to use your PayPal account to send money until you have added a credit card. Once you have added a credit card to your PayPal account, your Sending Limit will be increased to $2,000.00 USD. This limit applies to all payments regardless of how the payment is funded or to whom the payment is sent. Once you send payments totaling $2,000.00 USD, you will no longer be able to send payments until you lift your Sending Limit by becoming a Verified Member of PayPal. You can view your Sending Limit from your account overview. To lift your Sending Limit, add and Confirm a bank account.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster