Tangband skrev:Mitt dspfilter från Dbx styr jag från min iPhone eller iPad i realtid från lyssningsplats, där alla parametrar kan ändras trådlöst utan att det blir nåt avbrott i musiken. Det är väldigt smidigt då man ska optimera att kunna sitta kvar i sweetspot. Nivåerna i de 3 olika registerna kan justeras med 0.1 db intervaller, även det i realtid. I stereo eller i mono, med bara en högtalare eller två samtidigt. Plus basmoduler.
...
Coolt. Men den saknar väl en knapp för "generera ett analogt filter-schema" va?
(Jag är inte ute efter slutlösningar med rack-sizeade DSP:ar och flerkanalssteg, etc. Liksom inte min grej. Gillar på nåt sätt charmen med att kunna koppla in högtalarsladd i en random stärkare så funkar det.)
Tangband skrev:...
Jag använder en liten musiklista från min NAS av olika musik då jag optimerar- kan posta den till digmånga av skivorna finns även på Spotify, men där låter de generellt lite sämre med 320 Kbit.
Du behöver inte skicka. Det var lite ironiskt ... (försökte nog bara säga att det är "jobbigt" (men trevligt) med utlyssning)
Har själv en NAS med FLAC som ... tja, är så säker att man inte kommer åt den.
Så fort jag skaffar nya devices, eller annan större uppdatering, känns det som att man måste kalla in en IT-tekniker för att komma åt grejerna. Värdelöst. WD är fabrikatet. Krångliga GUI:n är bara förnamnet. Och inställningar och termer löjligt tekniska där man förväntas avgöra om man ska konfa för teknikgojjamojjaA eller teknikgojjamojjaB när man egentligen bara vill komma åt filerna, typ. (Grejen är den att jag vill komma åt filer även "utifrån" och det är då det spökar. Men även på "insidan".)
- Så, istället kör jag tyvärr oftast med streamade tjänster med sina begränsade kvalitäter. Eller CD eller FLAC men då med KABEL (jäkla 1900-tals-fasoner).
Att minska filers pixlar är ju inte helt påkallat i äppelvärlden. Äpplets egna appar verkar tycka funktionen vara onödig (de säljer troligen hellre mer lagringsutrymme i molnet kan tänkas). Det fanns förr en mycket bra app PhotoGene som jag tror är nedlagd (uppköpt?). Men Polarr kan resiza då man spar filer. (Om man vågar sig utanför äpplets infrastruktur vill säga. Vilket kräver en viss mått av mod. Polarr är för övrigt en rätt juste photoapp. Gratis och finns *överallt* på alla plattformar. Sånt gillas.) Det finns även småappar som just bara resizar också. Men oftast nedkladdade med reklam och allmänt "barnsligt" GUI.