Moderator: Redaktörer
Maccis skrev:i senaste MoLt, nummer 3/2018 finns en mycket bra och intressant recension av Lindroos.
Maccis skrev:Lindroos??
Maccis skrev:i senaste MoLt, nummer 3/2018 finns en mycket bra och intressant recension av Lindroos.
Tangband skrev:Maccis skrev:i senaste MoLt, nummer 3/2018 finns en mycket bra och intressant recension av Lindroos.
Gjorde de några mätningar ?
Morello skrev:Blev aningens förvånad över att LTS ägnade betydande spaltutrymme åt den här typen av low-fi. Dessutom från ett bolag som inte direkt arbetar för hållbarhet & miljö etc.
Morello skrev:Blev aningens förvånad över att LTS ägnade betydande spaltutrymme åt den här typen av low-fi. Dessutom från ett bolag som inte direkt arbetar för hållbarhet & miljö etc.
hifikg skrev:Morello skrev:Blev aningens förvånad över att LTS ägnade betydande spaltutrymme åt den här typen av low-fi. Dessutom från ett bolag som inte direkt arbetar för hållbarhet & miljö etc.
Men är det low-fi bara för att det är lowprice? blir det automatiskt hifi för att det är high-price? Tänk om IKEA har ett Columbiägg här. Har du lyssnat på dem?
Morello skrev:hifikg skrev:Morello skrev:Blev aningens förvånad över att LTS ägnade betydande spaltutrymme åt den här typen av low-fi. Dessutom från ett bolag som inte direkt arbetar för hållbarhet & miljö etc.
Men är det low-fi bara för att det är lowprice? blir det automatiskt hifi för att det är high-price? Tänk om IKEA har ett Columbiägg här. Har du lyssnat på dem?
Nej, jag är helt ointresserad av monofoniska blåtandshögtalare.
Bill50x skrev:Morello skrev:Blev aningens förvånad över att LTS ägnade betydande spaltutrymme åt den här typen av low-fi. Dessutom från ett bolag som inte direkt arbetar för hållbarhet & miljö etc.
Nu är det väl så att det är musiken som är det viktiga, och ibland vill man avnjuta den så bra som möjligt trots begränsade resurser i form av utrymme, ekonomisk insats osv. Tex i sommarstugan, kolonilotten, hos kompisar som lyssnar på all musik i sunkiga datorhögtalare osv. Eller för att mata sina barn med hyggligt ljud istället för att de sitter och lyssnar genom sina mobilers inbyggda högtalare...
/ B
hifikg skrev:Morello skrev:Nej, jag är helt ointresserad av monofoniska blåtandshögtalare.hifikg skrev:Men är det low-fi bara för att det är lowprice? blir det automatiskt hifi för att det är high-price? Tänk om IKEA har ett Columbiägg här. Har du lyssnat på dem?
går det inte att använda två för stereo?
Morello skrev:Bill50x skrev:Morello skrev:Blev aningens förvånad över att LTS ägnade betydande spaltutrymme åt den här typen av low-fi. Dessutom från ett bolag som inte direkt arbetar för hållbarhet & miljö etc.
Nu är det väl så att det är musiken som är det viktiga, och ibland vill man avnjuta den så bra som möjligt trots begränsade resurser i form av utrymme, ekonomisk insats osv. Tex i sommarstugan, kolonilotten, hos kompisar som lyssnar på all musik i sunkiga datorhögtalare osv. Eller för att mata sina barn med hyggligt ljud istället för att de sitter och lyssnar genom sina mobilers inbyggda högtalare...
/ B
Ja, jag har inte sagt något som står i motsats till det du skriver. Jag tycker bara att produkten fick onödigt stort spaltutrymme.
paa skrev:Morello skrev:Bill50x skrev:Nu är det väl så att det är musiken som är det viktiga, och ibland vill man avnjuta den så bra som möjligt trots begränsade resurser i form av utrymme, ekonomisk insats osv. Tex i sommarstugan, kolonilotten, hos kompisar som lyssnar på all musik i sunkiga datorhögtalare osv. Eller för att mata sina barn med hyggligt ljud istället för att de sitter och lyssnar genom sina mobilers inbyggda högtalare...
/ B
Ja, jag har inte sagt något som står i motsats till det du skriver. Jag tycker bara att produkten fick onödigt stort spaltutrymme.
Jag tycker däremot att det är bra om tidningen tar in artiklar som medlemmar lagt ner tid och ansträngning på.
NyTeknik skrev:Om någon frågar Ikeas Björn Block varför företaget satsar på tekniska prylar och internet of things kan han alltid peka på företagets senaste möbel: ett nattduksbord.
Ingen kommer att kalla den ett nattduksbord, eftersom detta samarbete mellan Ikea och amerikanska ljudbolaget Sonos också är en högtalare, döpt till Symfonisk. Högtalaren, som får premiär 2019, kan placeras liggande eller ställas på högkant. Och om den i stället monteras på väggen ska det vara praktiskt att lägga saker på den.
---
Tidigare i år lanserade Ikea en färgglad blåtandshögtalare som släpptes i begränsad upplaga, designad tillsammans med svenska bolaget Teenage Engineering. Två andra högtalarvarianter finns fortfarande i sortimentet. Samarbetet med Sonos lär dock inte bli lika flyktigt. Faktum är att Ikea först på senare år begripit hur mycket det har att vinna på en satsning på ljud.
---
- Hade vi bara letat efter en högtalarleverantör hade vi inte sökt upp Sonos. Men vi ville hitta en långsiktig partner inom ljud. Den passion de har för ljud och musik är samma som vi har för livet hemma. Det är en väldigt trevlig kompis vi träffat.
Sonos har redan släppt flera smarta högtalare. Är Symfonisk också en smart högtalare?
– Det vill jag inte gå in på just idag.
Vad kan du gå in på?
– Vi har inte pratat så mycket om specifikationerna. Men produkten är kompatibel med Sonos existerande ljudplattform.
hifikg skrev:Morello skrev:hifikg skrev:Men är det low-fi bara för att det är lowprice? blir det automatiskt hifi för att det är high-price? Tänk om IKEA har ett Columbiägg här. Har du lyssnat på dem?
Nej, jag är helt ointresserad av monofoniska blåtandshögtalare.
Bill50x skrev:hifikg skrev:Morello skrev:Nej, jag är helt ointresserad av monofoniska blåtandshögtalare.
Vad jag förstått så går inte det. Men det handlar väl bara om mjukvara så det borde kunna gå att implementera.
/ B
Bill50x skrev:Så kanske det behövs en hårdvaruförändring med en sladd emellan?
Hur gör Teenage Enginering med sina OD11?
/ B
Johan_Lindroos skrev:Eller så läser du också på sidan 3, 4, 5, 6... Eller mUzAk und lJuDteChniQuE, för du är väl medlem har jag för mig?!![]()
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster