Moderator: Redaktörer
ryst skrev:
pengarna man spar på att köpa andra dyrhögtalare kan man lägga på ett nytt potatisland i trädgården.
Mayro skrev:Men anser man sina 20000 kr burkar spöa ut Wilsons stora bestar samt Dynaudios värstingar så är rummet inte det ända som inverkar..
Mayro skrev:hahaha.. du är snabbt en "innekille" här med dina inledande inlägg... Inte dåligt gjort ..
Fråga. vad använder du för otroliga högtalare som du anser vara bättre än dessa toppmodeller du tar upp? Sådana vill jag omgående höra på..
Aspedistra skrev:Mayro skrev:Fråga. vad använder du för otroliga högtalare som du anser vara bättre än dessa toppmodeller du tar upp? Sådana vill jag omgående höra på..
Ja "de otroliga" högtalarna jag hade i min ägo då var Canton RC-L!
Mayro skrev:Men anser man sina 20000 kr burkar spöa ut Wilsons stora bestar samt Dynaudios värstingar så är rummet inte det ända som inverkar.. Dom två stora skall ju i så den sämsta uppställ dom kan ha lätt ändå ha så många parametrar på plats så dessa ännu ej avslöjade underverk för billiga pengar skall inte ha en chans..
Bamsefar skrev:
Discopuckeln ? den klarar ju inte ens av 20Hz på ett vettigt sätt, -10 där och vid vad 2500Hz (och 6kHz) - jissis amalia va' dåligt....
Haakan_W skrev:den där discopuckeln var inte att leka med heller
Naqref™ skrev:Bamsefar skrev:
Discopuckeln ? den klarar ju inte ens av 20Hz på ett vettigt sätt, -10 där och vid vad 2500Hz (och 6kHz) - jissis amalia va' dåligt....
Fast -10dB @ 20 Hz vid frifält är rätt ok i ett normalt rum. Så det är inte problemet. Puckeln däremot kan man ha åsikter om
Bamsefar skrev:Naqref™ skrev:Bamsefar skrev:
Fast -10dB @ 20 Hz vid frifält är rätt ok i ett normalt rum. Så det är inte problemet. Puckeln däremot kan man ha åsikter om
Antar att jag är bortskämd då eller ?
Naqref™ skrev:Gissningsvis så kommer ditt kommande bassystem ligga i närheten av -10dB (+/-4dB) vid 20Hz (och falla med 12dB/oktav därunder) i frifält så jag gissar inte att det är problemet utan puckeln och dess maskerande effekter som är det du är kräsen emot.
Bamsefar skrev:Naqref™ skrev:Gissningsvis så kommer ditt kommande bassystem ligga i närheten av -10dB (+/-4dB) vid 20Hz (och falla med 12dB/oktav därunder) i frifält så jag gissar inte att det är problemet utan puckeln och dess maskerande effekter som är det du är kräsen emot.
Jag hoppas på +/- 1dB vid 15Hz, i mitt rum då
stereotypen skrev:Rydberg:
Var har du hittat den där grafen på Maxxarna?
stereotypen skrev:"The MAXX's in-room response was impressively smooth from 100Hz to 6kHz, meeting ±2dB limits."
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 32 gäster