hifikg skrev:Ska nog ta mig till IKEA och lyssna på dem någon dag. Inte utan att man blir lite nyfiken när man läser artiklar som den i MoLT och trådar i forum som det här.
Har idag lyssnat för andra gången- denna gång med spotify-favoriter på plats i Ikea på både 20 och 30 modellen. Jag tyckte båda lät förvånadsvärt bra

Det var fabriksinställning på bas och diskanten, som man visst kunde justera med ett knapptryck på volymratten.
Som de stod i butiken tyckte jag eneby 20 lät bättre balanserad, med tydligare basgångar bl.a.
Själva volymratten var fruktansvärt plastig och epig, i övrigt snygga apparater som dockade direkt med min iPhone.
Kvalitetsmässigt med ljudet tror jag nog eneby 20 ( den jag tyckte lät bäst ) trots allt tål en match mot min Bose mini II . Och det är ju en bedrift för bara 495:-.

Det kändes som den större modellen behövde lite mer dämpmaterial i lådan, alt en stabilare låda. Lite bumligt i basregistret upplevde jag.
Min syster har visst köpt en eneby 20, får se om jag får låna den och mäta lite sinussvep.