EmuMannen skrev:Kan detta ha gett upphov till iden att 5-56 innehåller syra
Nej, det är nog att helt i onödan rationalisera det som aldrig varit rationellt.
Perfektor har ju förklarat varifrån det kommer. Han har en gång sett en reklamfilm där det löst upp rost, och i Perfektors något begränsade kunskapsläge är det enda som löser upp andra saker starka syror - ergo, 5-56 måste vara en mycket stark syra. Som kungsvatten i sprayform. Säkert minst så. Problemet är som vanligt Perfektors förmåga att dra plötsliga och tvärsäkra slutsatser utifrån bristfällig förståelse, obefintlig förkunskap och sedan sprida dessa vitt och brett som sanningar och kalla andra för det ena och det andra när det ifrågasätts eller avfärdas. Rättningar och faktisk kunskap har samma chans att fastna som vatten på en gås.
Att 5-56 är ett oljebaserat smörjmedel med bland annat rostlösande egenskaper, och både fungerar och marknadsförs som rostskydd för det mesta metalliskt vid förvaring, det kommer vara helt omöjligt att få människan att ta in nu när du bekräftat att en av delkomponenterna är lite ... ickebasisk. Nu är det för all framtid en syrabaserad dödsprodukt.
Naturligtvis finns det en massa skrivet överallt som styrker Perfektors befängda påståenden om allt möjligt, men detta material går av olika anledningar aldrig att uppbringa just här och nu, eller så går länkarna aldrig till det som Perfektor påstår står där dit länken går. Naturligtvis finns det en massa oberoende experter som testat Perfektors påståenden och funnit dem sanna, men dessa kan tyvärr inte medverka i detta media och är på olika sätt incommunicado eller lever med mycket oklara identiteter.
Det jobbade en kille med hästsvans på Philips på sextiotalet - hösten! -
PRATA MED HONOM DÅ OM DET ÄR SÅ JÄVLA VIKTIGT ATT DET BLIR RÄTT! ELLER MIN SVÅGER! PRATA MED MIN SVåågeeer!111!!!!1!Huvudsaken är att Perfektor inte ansvarar för vad Perfektor påstår. Speciellt inte om det är fel. Då är felet alltid någon annans, men Perfektor förbehåller sig rätten att upprepa samma felaktighet igen så snart nytt tillfälle ges. Frågor på det?
Om jag anser att detta borde stoppas? Ja, tack, för länge sedan. Man måste kunna diskutera något så banalt som kontaktspray utan att det urartar för att the usual suspect inte kan hålla inne med sin okunskap, och inte heller tål att bli rättad. Inte ens när samma sak har vevats förr...
Lex Matså, lever inte det? Då får jag hoppas att du, Perfektor, tar till dig detta nu.
Jag behöver för övrigt en kontaktspray. Tror jag. Till gamla bilbanereglage. Trådlindade alltså. Det gnistrar. 2-26 då? Förhoppningsvis är det ingen skitstark syra för jag vill ha händerna kvar. Nej, Perfektor, just du behöver inte lägga dig i. Jag gissar hellre. Till och med om jag vet att en flaska är syra men inte vilken.