Det pågår ju en massa debatteranden om "dyrkablar"! Jag har själv varit en sådan tills för många år sedan. Nu har jag äntligen kommit till insikt, vilket har besparat mig en massa pengar och sömnlösa nätter! Äntligen sover jag gott om nätterna! Som sagt, jag har haft "dyrkablar" men tänkte testa DIY-kablar. Sagt och gjort. Jag beställde Gotham Cable från ELFA, drygt 25:-/m. Döm om min förvåning när hela min hifi-värld rasade samman!!! Detta lät ypperligt! Ringde runt till några andra "nördar" i branschen. Vi lyssnade och lyssnade. Bytte mellan "dyrkablar" och DIY-kablaget x flera. Ja, det vara bara att inse hur blåst jag blivit! Sålde bort mina dyra kablar. Saknar dem inte! Visst kan jag hålla med om att olika kablar låter olika, men blir det bättre??? Vissa hävdar ju att somliga använder kablar som "tonkontroller". Kan nog stämma. Men då blir det säkert billigare att köpa ett försteg/förstärkare med tonkontroller! Det är ju mycket "kejsarens nya kläder" med kablar. Dessutom är det en högmarginalsprodukt som ju klart tillverkare och handlare tjänar extra på! Ok, ska erkänna att jag har "dyrkablar" som högtalarkablar. Köpte dem beg. för 500:- Kör med biwirat par Cogan Hall Intermezzo. Denna kabel är det mest prisvärda jag har hört! De kommer inte i en tjusig trälåda. Bara i en vanlig trist kartong! Ha det så gott!