darkg skrev:petersteindl skrev:Snart kommer IKEA frekvens. En vinylspelare.
Möjligen den apparat som det är allra svårast att snåla på, med äran i behåll, eller vad tror ni?
Rega kvalitet för 499:- ?

Moderator: Redaktörer
darkg skrev:petersteindl skrev:Snart kommer IKEA frekvens. En vinylspelare.
Möjligen den apparat som det är allra svårast att snåla på, med äran i behåll, eller vad tror ni?
petersteindl skrev:Snart kommer IKEA frekvens. En vinylspelare.
Kollektionen, som gör debut i feburari nästa år, ska bestå av högtalare av olika storlek, flera lampor - och en skivspelare. Allt i enkla former och klara färger. Målet sägs vara att skapa enkla lösningar som tillåter "spontana fester".
Tangband skrev:darkg skrev:petersteindl skrev:Snart kommer IKEA frekvens. En vinylspelare.
petersteindl skrev:Tangband skrev:darkg skrev:
Linn Sondek Klimax LP12 kvalitet för 199 kr.![]()
![]()
genstruktur skrev:petersteindl skrev:Snart kommer IKEA frekvens. En vinylspelare.Kollektionen, som gör debut i feburari nästa år, ska bestå av högtalare av olika storlek, flera lampor - och en skivspelare. Allt i enkla former och klara färger. Målet sägs vara att skapa enkla lösningar som tillåter "spontana fester".
https://www.nyteknik.se/digitalisering/ ... ng-6899536
Tangband skrev:genstruktur skrev:petersteindl skrev:Snart kommer IKEA frekvens. En vinylspelare.Kollektionen, som gör debut i feburari nästa år, ska bestå av högtalare av olika storlek, flera lampor - och en skivspelare. Allt i enkla former och klara färger. Målet sägs vara att skapa enkla lösningar som tillåter "spontana fester".
https://www.nyteknik.se/digitalisering/ ... ng-6899536
Snygg skivspelare ivartfall
Tangband skrev:Ni som har både eneby 20 och 30, - hur upplever ni skillnaden ?
Mer bas såklart från den större 30 , men är kvaliteten på basen lika bra som 20-modellen ?
Det jag undrar ( innan jag köper ) är om eneby 30 upplevs som en entydig förbättring mot den mindre modellen, eller om det finns vissa förbehåll ?
Nattlorden skrev:Kul med platt tonarm.... har ju det på min NAD... men det var en intressant konceptrendering - snygg. Nackdelen är att man lär slå till tonarmen varje gång man byter skiva..
Conan skrev:Nattlorden skrev:Kul med platt tonarm.... har ju det på min NAD... men det var en intressant konceptrendering - snygg. Nackdelen är att man lär slå till tonarmen varje gång man byter skiva..
Jo men det kommer ju sälja fler pickupnålar...Annan uppenbar nackdel är att tonarmen blir väldigt kort, med konsekvenser för spårningsfelet och förmågan att hantera buckliga skivor. Men det blir väl så när form och design får styra allt. Lock lär väl inte bli aktuellt heller? Vad ska man ha sånt skräp till undrar jag?
Tangband skrev:Conan skrev:Nattlorden skrev:Kul med platt tonarm.... har ju det på min NAD... men det var en intressant konceptrendering - snygg. Nackdelen är att man lär slå till tonarmen varje gång man byter skiva..
Jo men det kommer ju sälja fler pickupnålar...Annan uppenbar nackdel är att tonarmen blir väldigt kort, med konsekvenser för spårningsfelet och förmågan att hantera buckliga skivor. Men det blir väl så när form och design får styra allt. Lock lär väl inte bli aktuellt heller? Vad ska man ha sånt skräp till undrar jag?
Beror väl på?
En sån här produkt kanske ska jämföras med andra skivspelare med extremt lågt pris. Undrar vad priset blir ? De flesta skivspelare som finns under 1000:- är ju rena skräpet. Kommer man upp till 2000:- närmar man sig Regaterritorium och då blir nog ikeaspelaren ointressant för hifi-freaks.
Jag menar- om nu detta blir en trend att likt eneby 30 göra apparater som presterar lika bra som dubbelt så dyra grejor så finns det säkert en stor köpkrets, om priset blir lågt.
Conan skrev:Nattlorden skrev:Kul med platt tonarm.... har ju det på min NAD... men det var en intressant konceptrendering - snygg. Nackdelen är att man lär slå till tonarmen varje gång man byter skiva..
Bill50x skrev:Conan skrev:Nattlorden skrev:Kul med platt tonarm.... har ju det på min NAD... men det var en intressant konceptrendering - snygg. Nackdelen är att man lär slå till tonarmen varje gång man byter skiva..
Ikeas skivspelare är lika djup som en LP, dvs ca 30 cm. En 9" arm är lite drygt 22 cm mellan armens vridpunkt och nålspets så med Ikeas design har man ca 8 cm för motvikt och lite överhäng framtill vid nålen. Mao klarar designen en 9" arm vilken är den vanligaste längden bland pivot-armar. Ikeas arm blir alltså i normallängd om man utnyttjar tillgängligt utrymme.
/ B
petersteindl skrev:Snart kommer IKEA frekvens. En vinylspelare.
Kribban skrev:petersteindl skrev:Snart kommer IKEA frekvens. En vinylspelare.
viewtopic.php?f=11&t=67053&p=1990305&hilit=Ikea+frekvens#p1990305
Användare som besöker denna kategori: doppler och 18 gäster