Moderator: Redaktörer
Martin skrev:Hur är det med hörlursuttaget i recievern? Kvalitet i reglage? Funkar den smidigt att använda? Brus? Ljudmässiga nackdelar? Radiodelen, funkar den lika bra som en gammal redig digitalstyrd radio som funkat problemfritt i typ 10 år med fin mottagning i alla lägen bara man har antennen inkopplad?
Martin skrev:
edit: jaha trodde det var en sådan add-on du hade. Det handlar altlså om en ytterligare anläggning.
Jag har enl. mig själv höga krav på ljudet som helhet men förstår inte varför förstärkaren skulle vara så kritisk. Tycker det borde gå att göra bra ljud inte alltför dyrt, men osäkerhetsmomentet (att man råkar få nåt skräp) kan jag tänka mig blir rätt mycket större när man går ner i pris, därför vore det bra med lite synpunkter och erfarenheter.
Jag tycker det var lite för billigt. Jag tror att man får okej prestanda först när man går upp en bit i prisklass.Morello skrev:Läste nyss om Viola Labs försteg. Jag tror de har marknadens finaste volymkontroll - en stegad omkopplare med 59 positioner och 0,1% tolerans.![]()
Apparaten kostar 16 000 USD:
Martin skrev:Jag tycker det var lite för billigt. Jag tror att man får okej prestanda först när man går upp en bit i prisklass.Morello skrev:Läste nyss om Viola Labs försteg. Jag tror de har marknadens finaste volymkontroll - en stegad omkopplare med 59 positioner och 0,1% tolerans.![]()
Apparaten kostar 16 000 USD:
Martin skrev:Egentligen är det mest min flickvän som är skeptisk till sådana där budgetapparater. Jag ska prata med henne om viola labs kan vara ett alternativ. Hon brukar ha rätt bestämda åsikter om ljudet, speciellt när hon lyssnar utifrån köket...
Martin skrev:Egentligen är det mest min flickvän som är skeptisk till sådana där budgetapparater. Jag ska prata med henne om viola labs kan vara ett alternativ. Hon brukar ha rätt bestämda åsikter om ljudet, speciellt när hon lyssnar utifrån köket...
Det låter ju väl. Mitt brus hörs från ca metern från högtalarna (som har 86dB känslighet). Hur är det med hörlursuttaget? Har du testat det?niclas skrev:Jag äger en Denon avr-1906 och använder ett par ino piP till denna. Och ja, ett litet brus har den men för att höra det måste man istort sett lägga örat på diskanten så det är inget jag stör mig på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster