Moderator: Redaktörer
Almen skrev:high-end attr adj exklusiv, dyrbar
high-fidelity s naturtrogen återgivning
Callisto skrev:Konstigt! Här ställer man en enkel fråga och INGEN svarar utan börjar prata runt i kring![]()
.
Callisto skrev:Konstigt! Här ställer man en enkel fråga och INGEN svarar utan börjar prata runt i kring![]()
.
Almen skrev:Callisto skrev:Konstigt! Här ställer man en enkel fråga och INGEN svarar utan börjar prata runt i kring![]()
.
Jag svarade ju direkt. INGEN läser mina inlägg!![]()
![]()
MP: Hur du får "dyrbart" till "inte dyrt" fattar jag inte, inte minst som uttrycket high-end så uppenbart används för att beskriva produktsegment. Likaledes innebär "exklusivt" för mig, i alla fall när det gäller konsumentprodukter, något som genom sitt pris exkluderar ett stort antal människor - alltså något väldigt dyrt.
Ändrat: Alltså jag håller med om att "exklusivt" i andra sammanhang inte nödvändigtvis innebär "dyrt", men att det gör det i detta.
Almen skrev:
MP: Hur du får "dyrbart" till "inte dyrt" fattar jag inte...
MP skrev:Ekk är multimegadussinvara och ingalunda exklusivt eller dyrbart, men däremot optimalt bra för sitt ändamål.
x-43 skrev:Kan min Roksan Caspian Integrerade Stärkare som mäter kalas (en viss guru gav den med beröm godkännt nyligen) benämnas som "high end"?
Håller inte med (så klartx-43 skrev:Jag brukar säga så här: Kostar det så smakar det!
Som sagt, det är prisnivån som avgör.Slutsats vad är "high end" är det extremt välpresterande produkter eller måste de ha ett pris över en viss nivå?
Almen skrev:Morello skrev:Almen,
X43 var ironisk om det inte framgick.
Aha. Nä, det var litet oklart när och hur han var ironisk, faktiskt. Är alla hans inlägg ironiska rakt igenom? Då kan man ju bara ignorera dem, menar jag.
UrSv skrev:Almen skrev:Morello skrev:Almen,
Aha. Nä, det var litet oklart när och hur han var ironisk, faktiskt. Är alla hans inlägg ironiska rakt igenom? Då kan man ju bara ignorera dem, menar jag.
Uttrycket "Kostar det så smakar det!" används normalt när man är ironisk eller skämtar till skillnad mot "Smakar det så kostar det!" som brukar användas när man faktiskt menar vad man säger. Åtminstone hemma hos mig.
Almen skrev:Morello skrev:Almen,
Användare som besöker denna kategori: Michael och 31 gäster