Moderator: Redaktörer
Empa skrev:Om någon har vägarna förbi Holland så finns det ett par QM60 där för 2350€
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1353553505-guru-qm60-luidsprekers.html
Malm skrev:Hej igen,
Jeg har fået styr på mit setup nu. Mine Q60 bliver nu drevet af en Croft Micro 25 og en Croft 7R effektforstærker. Den ekstra power i 7R gjorde hele forskellen. Det lyder simpelthen fabelagtigt. Og helt klart de bedste højtalere, jeg har haft. De fylder ikke bare stuen, men også køkkenet og tilstødende værelser med musik. Det er magisk den måde Q60 fordeler musikken i rummene. Selvfølgelig lyder de bedst når jeg sidder foran, men det er ren magi den dynamik og transparens der er selv i tilstødende rum. Jeg er meget tilfreds med dem.
Nu skal jeg bare have min kone til at acceptere størrelsen på dem. Hun synes de er alt for store:-)
Tak for de gode råd.
Malm skrev:Hej igen,
Jeg har fået styr på mit setup nu. Mine Q60 bliver nu drevet af en Croft Micro 25 og en Croft 7R effektforstærker. Den ekstra power i 7R gjorde hele forskellen. Det lyder simpelthen fabelagtigt. Og helt klart de bedste højtalere, jeg har haft. De fylder ikke bare stuen, men også køkkenet og tilstødende værelser med musik. Det er magisk den måde Q60 fordeler musikken i rummene. Selvfølgelig lyder de bedst når jeg sidder foran, men det er ren magi den dynamik og transparens der er selv i tilstødende rum. Jeg er meget tilfreds med dem.
Nu skal jeg bare have min kone til at acceptere størrelsen på dem. Hun synes de er alt for store:-)
Tak for de gode råd.
Malm skrev:Haha, vi har våbenhvile: jeg har mine højtalere og hun styrer Netflix.
Er der nogen der har prøvet andre højtalerkabler og bananstik end Solid? Lyden er jo fin, men de er meget stive og ikke fleksible.
Tak
Denna mini monitor torkar helt golvet med nästan alla mini som någonsin stått här eller fortfarande är närvarande. Q10: ns ljudneutrala, har ett djupt djuplag, ljud super snabbt, superrealistiskt, är ultraminjärt och bygger ett imponerande holografiskt stadium. Mellanområdet utmärker sig med exempelvis röster och koppar. Det finns ingen skärpa, definitionen och fokuseringen är mycket bra och detaljeringen är sublim och naturlig. Förresten är hela utsikten extremt naturlig och verklig. Att lyssna på Q10-talet upplever du att reproduktionen är grundläggande. Det är inte alltid möjligt att förklara varför det är. När det gäller Q10 är det till och med ett mysterium, eftersom wooferen går enormt uppåt och det finns ett stort överlappsområde med tweeter. Ändå är det sant som en buss. Tydligen har de upptäckt någonting på Guru i fas och realtidsfiltrering att de också förstår YG Acoustics.
ChristianAndersson skrev:Nederländarna smäller till med ännu en artikel och diverse associationer
https://www.hifi.nl/artikel/27535/Review-multi-test-Guru-Q10,-Thales-TTT-Compact-II,-Thales-Simplicity-II,-My-Sonic-Lab-Hyper-Eminent-Ex,-Merrill-Audio-Jens---Merrill-Audio-Element-118.html
[ Bild ]
Kraniet skrev:Automatöversättningen ger lite dubbla budskap
Denna mini monitor torkar helt golvet med nästan alla mini som någonsin stått här eller fortfarande är närvarande. Q10: ns ljudneutrala, har ett djupt djuplag, ljud super snabbt, superrealistiskt, är ultraminjärt och bygger ett imponerande holografiskt stadium. Mellanområdet utmärker sig med exempelvis röster och koppar. Det finns ingen skärpa, definitionen och fokuseringen är mycket bra och detaljeringen är sublim och naturlig. Förresten är hela utsikten extremt naturlig och verklig. Att lyssna på Q10-talet upplever du att reproduktionen är grundläggande. Det är inte alltid möjligt att förklara varför det är. När det gäller Q10 är det till och med ett mysterium, eftersom wooferen går enormt uppåt och det finns ett stort överlappsområde med tweeter. Ändå är det sant som en buss. Tydligen har de upptäckt någonting på Guru i fas och realtidsfiltrering att de också förstår YG Acoustics.
Kraniet skrev:Automatöversättningen ger lite dubbla budskap
Pappsen skrev:Tänkte dela med mig om mina exklusiva stativ till Q10. Passar mig mycket bättre än dom i ek. Har inga problem med att få plats med Guru Solid bananer bakom då dom har toe-in.
Ursäktar för den grymt stora bilden. Tipsa gärna hur man får ner storleken
i skrev:Pappsen skrev:Tänkte dela med mig om mina exklusiva stativ till Q10. Passar mig mycket bättre än dom i ek. Har inga problem med att få plats med Guru Solid bananer bakom då dom har toe-in.
Snyggt stativ!
petersteindl skrev:i skrev:Pappsen skrev:Tänkte dela med mig om mina exklusiva stativ till Q10. Passar mig mycket bättre än dom i ek. Har inga problem med att få plats med Guru Solid bananer bakom då dom har toe-in.
Snyggt stativ!
Snygg tidskriftshög!
petersteindl skrev:i skrev:Pappsen skrev:Tänkte dela med mig om mina exklusiva stativ till Q10. Passar mig mycket bättre än dom i ek. Har inga problem med att få plats med Guru Solid bananer bakom då dom har toe-in.
Snyggt stativ!
Snygg tidskriftshög!
petersteindl skrev:Jag skulle på något sätt se till att högtalarkabeln förankrades på ett av benen på stativet på en baksida av benet så att kabeln inte syns framifrån.
Pappsen skrev:Kan nog tycka att det är en trevlig detalj med synlig kabel.
petersteindl skrev:Jag skulle på något sätt se till att högtalarkabeln förankrades på ett av benen på stativet på en baksida av benet så att kabeln inte syns framifrån.
Morello skrev:petersteindl skrev:Jag skulle på något sätt se till att högtalarkabeln förankrades på ett av benen på stativet på en baksida av benet så att kabeln inte syns framifrån.
OJOJ, då kommer ju träet att interferera och helt ta död på det musikaliska skeendet, förstår du väl.
nuffe skrev:Ormolja såklart![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 33 gäster