Moderator: Redaktörer
reeltoreel skrev:En bra integrerad förstärkare(eller slutsteg) ska väl inte ge ifrån sig något som helst brus/brum oavsett vilken volym man har.
Det gör iaf inte min
Kul repotage, men jag ställer mig ytterst tveksam till att ni kunde höra skillnad på basregistret från NAD208, Rotel1090 samt Rotel 1080 med de nyttjade högtalarna.
Strauss skrev:reeltoreel skrev:En bra integrerad förstärkare(eller slutsteg) ska väl inte ge ifrån sig något som helst brus/brum oavsett vilken volym man har.
Det gör iaf inte min
Självklart inte, men det var någon som hade brus i sin tidigare i tråden såg jag.
Databladet säger 160W, men The Audio Critic blev ju lite förvånade att dom bara kunde mäta 120 W vid 8 ohm.
Morello skrev:Hetsporren skrev:Men... Kan ni skippa tekniksnacket i denna tråd? Eller förklara istället vad som menas med konstruktionen, vad säger den om stegets prestenda för mig som hifi- och musikälskare?
Lugn och fin HetsporreDet innebär att basens utsträckning nedåt blir en smula beroende av vilken högtalare man nyttjar.
Vee-Eight skrev:x-43:
Man behöver inte förstå hur för att uppskatta att det fungerar. Dessutom är ditt resonemang utanför trådämnet.
Vee-Eight skrev:x-43:
Man behöver inte förstå hur för att uppskatta att det fungerar. Dessutom är ditt resonemang utanför trådämnet.
1. Acceptera att vissa saker är över huvudet på en, och inorera sådana inlägg.
(Men låta andra (som kan ha glädje av dem) glädja sig i fred.)
Att gnälla över att någon säger något som man inte förstår, är rätt meningslöst.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster