Var ett tag sen jag var här och skrev - även om jag dagligen läser.

Jag äger sedan många år tillbaka ett Plinius SA-100 Mk2 som jag varit nöjd med, men som i en flytt förlorade ljudet på ena kanalen. Ställde då undan förstärkaren och körde bara min Denon AVR-2807, i ärlighetens namn behövde jag nog aldrig den där Pliniusen utan köpte den mest för att den var rolig. Troligtvis är det något ganska enkelt, typ som en kabellödning eller liknande, eftersom en fungerade när den monterades ner och sen inte fungerade när den monterades upp några timmar senare.
Nu tänkte jag göra slag i saken och göra mig av med den, men vill laga den först så att jag kan sälja något som fungerar. Mitt problem är att ingen vill ta sig an uppgiften, har kontaktat Z Hifi Service, Tomi Elektronik och Bengans Audio i Stockholm. Anledningarna till att de inte kan hjälpa mig är delvis för att förstärkaren är tung att jobba med, ca 37kg, och dels så har de inga service-manualer för den. Kontaktade då generalagenten i Sverige, M.A.Carlsson Audio AB, som ganska otrevligt berättade att jag - kanske - till en kostnad på några hundra kan få köpa en service-manual. Ser detta som min sista utväg, då jag ogärna har kontakt med den mannen igen.
Bild lånad från internet, för att bilder är kul:

Har ni något tips på hur jag kan få den lagad?