goat76 skrev:Ted_B skrev:Cd vill jag spela för att då vet jag att jag kan spela de utgåvor av skivorna som jag valt.
Jag streamar via Tidal och Spotify också men det är ju inte precis smidigt att leta och sålla bland olika utgåvor som kanske byts ut eller försvinner helt plötsligt.
Jag misstänker att Tangband menar att du kan streama din egen lagrade musik om du rippar dina skivor, att hålla på att strula med CD i dessa tider är väl onödigt bängel?
Jag antog också det men var lite upptagen av annat när jag skrev så det kom inte med i mitt inlägg.
Det känns inte så smidigt att behöva skaffa en dator/server, eller vad som nu behövs, och konfigurera den då jag inte vet ett smack om hur det ska göras.
Att dessutom rippa alla skivor och sitta och glo på en liten skärm och leta efter det jag vill lyssna på känns inte heller så smidigt, jag tycker jag har bättre överblick över min musik när jag kan stå framför skivorna och välja skiva att stoppa i cd-spelaren.
Jag tycker det blir så oöverskådligt att välja musik via en app på en liten mobilskärm, det gör att jag sällan spelar musik från Tidal eller spotify.
Tangband skrev:Tell: yamahan har stöd för TIDAL i interfacet, och har även spotify connect. Du behöver ingen chromecast music övht eftersom yamahan klarar allt den kan göra.
goat76 skrev: Du menar Ted_B antar jag.
Tangband, visst är Yamaha WXC-50 begränsad till 16-bit/44.1 kHz när man kör trådlöst, hör du om det blir någon skillnad på 24-bit material om du istället kör trådat?
Eftersom WXC-50 har för få anslutningar för min del så kommer jag nog inte att köpa en sådan, men det är kul med lite diskussion så fortsätt med det om ni vill.
Ett alternativ är ett analogt försteg med separat dac, men helst vill jag få ner antalet apparater i stereobänken, jag skulle gärna ha inbyggd streaming så jag kan ta bort chromecasten också.
Jag kan inte riktigt släppa att WXC-50 skulle vara perfekt för mig om den hade fler anslutningar.
Kan den möjligtvis komma i en ny version med just fler ingångar tro?