Moderator: Redaktörer
DanNorman skrev:niclas_f: din adaperplatta ändrar avståndet mellan diskant och wg?
Isf. är det inte bra.
nuffe skrev:Jag tycker att Heissmanns adapter platta är enklare att tillverka, speciellt som diy.
Men den kräver att frontplattan på diskanten tas av.
Jag har provat och det går enkelt att ta bort frontplattan, både demontera o montera.
Henrik
nuffe skrev:Jag tycker att Heissmanns adapter platta är enklare att tillverka, speciellt som diy.
Jag har provat och det går enkelt att ta bort frontplattan, både demontera o montera.
Henrik
NADifierad skrev:...länk till nämnda adapterplatta?
Cortado skrev:nuffe skrev:Jag tycker att Heissmanns adapter platta är enklare att tillverka, speciellt som diy.
Henrik
Ja, när jag höll på med min plattlösa montering så lossnade frontplattan direkt - den var inte limmad så som Heissmanns verkade vara.
Tolkar jag rätt här, du bygger också Fukdist?
niclas_f skrev:Nu har jag fått nya adapterplattor av Dan som testade att göra dom efter min beskrivning.
Med de nya adapterplattorna behöver man inte göra någon åverkan i plasten på fronten av diskanthögtalaren.
Adapterplattan är konstruerad för att passa maskinskruv (DIN 965) M4 med maxlängd 20 mm som går att köpa på Biltema, (Art.nr. 19-773)
https://www.biltema.se/bygg/fastelement/maskinskruvar/maskinskruv-25-st-2000017865
Cortado skrev:Nu har jag beställt en batch komponenter från HifiCollective.co.uk. Det blev £70.16 eller strax under 900kr ink frakt och allt. Får se när de dyker upp.
Uppdatering 2019-04-23 - De säger kring 18dagar eftersom spolarna är något de inte lagerför.
mawes skrev:Ehighend.de är billiga på spolar
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 233 gäster