Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:
Sedan har dessa steg varit mkt omdiskuterade efter att LTS i sina tester inte hittat ngn brist med dem what so ever. Klart man fångar tillfället att lyssna på sakerna det bråkas om så mkt.
Hetsporren skrev:IngOehman skrev:Vad jag ville ha sagt var bara att A500 inte är ett slutsteg som LTS har undersökt noggrannare.
Men du skriver ju oxå:felen steget har
Då undrar jag och Sanny_X, vilka är felen?
Sanny_X skrev:OK, jag har för mig att Morello mätte på ett Behringer 2500.
Visste inte att det mätts på båda modellerna.
IngOehman skrev:
Jag känner inte till hur Behringer själva specificerar steget.
Vh, iö
IngOehman skrev:Det enda av de nämnda som vi inte lyckats bevisa ÄR färgande är NAD 208 vid effekter under 250 W.
(...)
Personligen håller jag 1090 högst av de nämnda slutstegen, i synnerhet efter den lilla modifieringen i basregistret.
IngOehman skrev:Jag minns inte den exakta effekten jag mätte upp, bara att det var 100 W någonting, och att det var väldigt mycket mindre än stegets ägares förväntning/påstående om 500 W per kanal i 8 ohm.
IngOehman skrev:Transistor, Trissa, Tribba.
Transformator, trafo, traf.
Jax skrev:Det finns mer i elektronikjargongen som kan te sig obegriplig utanför kretsen.
Naqref™ skrev:Jax skrev:Det finns mer i elektronikjargongen som kan te sig obegriplig utanför kretsen.
*kass*
HIFI-Pastorn skrev:Trevligt trevligt med alla dessa termer, vissa hade jag allt hört men det finns alltid något nytt i vår herres hage att lära sig, (där fick jag till det),för man blir som bekant aldrig fullärd!
Ingvar!
Blev lite fundersamkring den ändring du beskriver i NAD'en, då jag uppfattat det som att den har vid alla era F/E-tester, än så länge icke uppvisat något hörbart fel i djupbasen men att 1090'an saknade något lite?
Vore intressant att få en kort beskrivning hur Ni som provat dessa 2 MYCKET bra förstärkare lite mer och vad Ni kommit fram till skiljer dem åt. Mina intryck finns som sagt i A500-tråden.
//Hifi-pastorn.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 39 gäster