Moderator: Redaktörer
EmuMannen skrev:Det sista kortet etsat och det var det kort jag har haft mest ångest över. Jag måste tacka RogerGustavsson som var den som först föreslog att ersätta mina planer på en loudness-krets med NOOLOM. Nu skippade jag inte bara loudness utan även konventionella tonkontroller och det skall bli riktigt kul att i stället testa NOOLOM. Kortet blev det i särklass största och mest komplexa i detta bygge. Jag tror jag har 12 stycken olika utkast, inget perfekt men det sista bra nog för att i alla fall bygga och testa. Det var rätt drygt att borra alla hål men nu är det bara att sätta igång och löda.
Fostex skrev:I Noolom-schemat som du lagt upp på första sidan (ihop med dina simuleringar) är både R4 och R5 på 28,7 k. Detta stämmer inte med originalschemat, R5 ska vara på 10 k. Då höjer det stora baslyftet med ca 12 dB, och med milt+stort baslyft når du 18 dB.
darkg skrev:Det är förbluffande hur många uppfinningsrika fel det kan bli
i skrev:Imponerande bygge!
Fostex skrev:Kommer ta med dina smarta tankar med Noolom-layouten och relästyrningen i mitt eget framtida förstegsprojekt. Om jag får.
Användare som besöker denna kategori: Adhoc, Bing [Bot], computerwelt, smile och 33 gäster