Michael skrev:Kolla min beräkning tidigare i tråden. Trodde vi kom fram till att det blev rätt. Det är diffingång som skall matas med balancerad signal. Finns ingen fast referens (som i SE är nollan=signaljord) till signalen på ena pinnen. Utan referencen far iväg åt motsatt håll. Detta medför att det går att skapa Vpp utanför matningsspänning - så att säga. OPna (eller rättare sagt de två utgångarna) behöver bara ge 7Vp för 28Vpp.
PS. "7 Volt" är den där 6,8 volt jag fick fram tidigare.
//Michael
Aha, du vill koppla OP balanserat differentiellt på deras utgång. Men det är mycket få OP som har differentiell utgång. Ingångarna har differentialsteg. Då får man använda 2 eller 3 OP för att få balanserat differentiellt på utgången.
Håller man på med High-End så går det. Tanken med Purify, då Lilltroll och jag var hemma hos Peter Lyngdorf, var att det skulle finnas en D/A på ingången d v s ingångssignalen skulle vara digital. De hade ingen passande D/A och behövde utveckla en sådan till deras slutstegsmoduler. Slutstegen skulle säljas till tillverkare av streaminghögtalare och wireless och D/A-omvandlaren på ingången skulle max ha en TK på 10 USD. Konkurrenter var typ Powerbricks och andra. Det är ur det perspektivet jag ser på saken.
Ett analogt ingångssteg i tillverkning får egentligen max kosta 10-20 kr per kanal totalt sett. Om hela affärsidén har ändrats från billiga streaminghögtalare som målgrupp till High-End så kommer saken i annat läge. Lilltroll och jag kunde i alla fall inte haka på och utveckla en D/A åt Purify i den låga prisklassen som det då talades om.
Eigentakt-modulerna verkar i så fall vad jag nu kan förstå ha Hypex stora moduler som konkurrent, men jag vet inte vad Eigentakt-modulerna betingar för pris för NAD eller andra tillverkare.
Med vänlig hälsning
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.