Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Denna använder jag hos mig:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/33080380/
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60206098/
Tunn nog att man ser genom ifall man håller upp den framför ansiktet. Jag har den svarta och då räcker ett lager bra. Möjligt att den är för tunn om man tar den vita så att de mörka aco-skivorna bakom lyser genom.
Johan_Lindroos skrev:
Våffelformade akustikskivor får försämrad funktion genom att sätta tyg framför. Det enda bra är att det är billigt!
genstruktur skrev:Johan_Lindroos skrev:
Våffelformade akustikskivor får försämrad funktion genom att sätta tyg framför. Det enda bra är att det är billigt!
Det där har jag läst och förstår. En sak som jag funderar på dock är, blir funktionen så försämrad att man kunde valt uteslutande mineralull om man ändå skall klä in med tyg? Alltså, går våffelfunktionen om intet med tyg framför?
Johan_Lindroos skrev:genstruktur skrev:Johan_Lindroos skrev:
Det där har jag läst och förstår. En sak som jag funderar på dock är, blir funktionen så försämrad att man kunde valt uteslutande mineralull om man ändå skall klä in med tyg? Alltså, går våffelfunktionen om intet med tyg framför?
Det beror på hur glest vävt tyget är.
Tumme skrev:Ingen som vet? Gärna som finns i stockholmsområdet. Har varit och kollat på Everest från Bauhaus och den verkar vara prisvärd men finns det bättre som är dyrare så gör det inte så mycket bara den är bättre.
Thomas
Michael skrev:Jag har letat men hittar inte var du skrivit vad den heter. Din beskrivning och dina bilder får mig att tro att det är:
SoHo = Attika = L'Amour (Associated Weavers Belgien)
Saxony, 100% Polyamid, 5/32 soft twist, FusionBack
Garnvikt: 1950 g/kvm
Totalvikt: 2720 g/kvm
Lugghöjd: 14,5 mm
Totalhöjd: 17 mm
Ljudabsorbering: 35 dB
På mattlandet.se hittar jag en som heter Secret, men de anger 19,5mm. De har haft en "Super Soft", men hittar ingen info om den.
Notera att priset på denna matta (som säljs under olika namn) varierar kraftigt mellan butikerna.
PS. Det finns även en tunnare variant av denna lite lyxiga matta, men jag har inte antecknat vad den heter.
//Michael
music4ever skrev:Någon som vet vad skillnaden är mellan textilmattor och textilplattor? Går det att få textilplattor i "rätt" lugghöjd mm som textilmattor?
music4ever skrev:Okej. Verkar som ege kan tillverka egenvald design på mattan. Kruxet var att de hade miniorder på 100 kvm.
PerStromgren skrev:music4ever skrev:Okej. Verkar som ege kan tillverka egenvald design på mattan. Kruxet var att de hade miniorder på 100 kvm.
Men, din villa är väl större än så?
darkg skrev:Hemtex har kampanj på en "mustig" sammetsgardin Sammy som finns i svart och kanske är nåt för hemmabioentusiaster och annat löst folk. https://www.hemtex.se/article/sammy_130 ... attr1_id=1
niklasmagnus skrev:Någon som har tips på prisvärt svart akustiskt transparent tyg att spänna framför absorbenter, diffusorer och surroundhögtalarna?
Tänkte först köra Ikea Ditte men är den är kanske lite väl tät.
sprudel skrev:niklasmagnus skrev:Någon som har tips på prisvärt svart akustiskt transparent tyg att spänna framför absorbenter, diffusorer och surroundhögtalarna?
Tänkte först köra Ikea Ditte men är den är kanske lite väl tät.
Jag valde Aina istället, linnetyg.
niklasmagnus skrev:Några andra förslag på bra och prisvärt tyg på meter?
music4ever skrev:Finns det verkligen inte någon schysst matta med samma tjocka mjuka botten som Ege Symphony har/hade? Alla prover jag fått hem är tunn botten vilket gör att mattan är inte lika mjuk att gå på.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster