Sharon Bezaly spelar flöjtkonserter av Mozart. BIS katalogskiva, kostar bara 50:-. Köpte den i Konserthuset efter en konsert med Bezaly. Fick den signerad. Skivan har fått lysande recensioner. Själv är jag inte riktigt lika begeistrad. Hon spelar bra och orkestern också, men lite för akademiskt och anemiskt för att vara i min smak. Det ska vara lite mer go i Mozart tycker jag.
Antony and the Johnsons: "I am a Bird Now". Efter att vi såg ett program på teve där Antony spelade och sjöng på Södra Teatern i Stockholm (han lär vara förtjust i deras Bösendorfer-flygel) tillsammans med en cellist köpte hustrun denna skiva. Det är en mycket vacker skiva med innerlig sång som ger poetiska inblickar i New Yorks gay- och queer-värld. Rufus Wainwright, Boy George och Lou Reed hörs också i ett par låtar. Fast han var ännu bättre ensam med flygel (och med cello ibland) i teveprogrammet.
Esbjörn Svenssons Trio: "From Gagarins Point of View". Hittade den för 100:- i en liten skivbod, ny. Har lyssnat mycket, nästan varje dag senaste halvåret, på deras senaste skiva "Viaticum" som jag verkligen gillar, och måste konstatera att den här är ännu bättre! Mer traditionellt jazzlir kan man nog säga än Viaticum. Fantastiska musiker! Rekommenderas mycket varmt.