Kraniet skrev:Jag förstår nog inte vad du är ute efter. Trodde det var slät yta du vill ha?
Det är knappt jag förstår vad jag är ute efter!

Moderator: Redaktörer
Kraniet skrev:Jag förstår nog inte vad du är ute efter. Trodde det var slät yta du vill ha?
Kraniet skrev:Men fler lager klarlack då? Borde väl ge mer djup och liv? Det verkar ju dock riktigt drygt att få till med alla polering mellan lagren osv..
Nattlorden skrev:Personligen är jag ine med på vad som är problemet? Har den slutat låta?
EmuMannen skrev:Nattlorden skrev:Personligen är jag ine med på vad som är problemet? Har den slutat låta?
Det här har inte så mycket med ljudet att göra Nattlorden. Det enda som låter är min klagosång!
dewpo skrev:Jag tycker ytan ser fin ut, Köpta möbler har ofta långt mycket sämre yta.
EmuMannen skrev:Jaha, det blev ju riktigt bra det här! Några mm mellan kontakt och botten och totalt bygger det bara 3 cm.
NADifierad skrev:Varför kan inte sub’sen agera stativ hela tiden?
Tangband skrev:Har du nån skiss hur allt kommer se ut med topparna ovanpå subbarna ?
NADifierad skrev:Snyggt fräst! Har du någon sorts fräsjigg eller bord med skenor/ gejdrar?
EmuMannen skrev:För information:
Detta är en av de trådar jag påbörjade utan att jag hann avsluta den medan jag var en aktiv forummedlem. I stället planerar jag att successivt återskapa och avsluta den som en serie blogginlägg på EmuMannens blogg.
EmuMannen skrev:...Först testade jag budgetalternativet SB19ST-C000-4 men det blev inget bra. SB21RDC-C000-4 däremot fungerade så bra att jag kunde överväga ett relativt enkelt passivt filter. SB21SDC-C000-4 är ett billigare alternativ som fungerar nästan lika bra i simulering. Notera den gröna kurvan, det är medel i lyssningssektorn. Med SB21SDC-C000-4 så ökar 10-20 kHz området ytterligare 1 dB och spridningen är inte lika jämn.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 217 gäster