Cortado skrev:petersteindl skrev:Ok, jag skall inte skriva något mer i tråden på Cortados reprimand. Det är inte första gången. Detta är allt annat än det forum som tidigare var. Det jag skriver tycks vara ointressant av vissa och det verkar som inläggen inte är önskvärda.
För mig ser det ut som att ovanstående är en tolkning du väljer att göra, varför vet jag inte.
En spekulerande tolkning man också kan göra är att du känner dig utsatt och utpekad
för att du inte får dra tråden i en annan tangent och tycker att det är orättvist - trots att "reprimanden" faktiskt inte var riktad specifikt mot dig. Formuleringen ser också ut att anföra att jag är orsaken till de problem du listar (dvs, att forumet är inte som tidigare var och att du känner att dina inlägg inte är välkomna). Om jag faktiskt är orsaken till de presenterade problemen (och andra opresenterade) så vill jag gärna veta det.
Cortado, varför skriver du sådär? Som jag ser det har du fel och dessutom är det lögner du skriver. Du spekulerar i lögn!
Du bör nog titta på det som står skrivet. Här är en liten resumé.
Först skriver paa angående Tractrix.
paa skrev:En alternativ profil är tractrix, som man kan generera mellan en hals med viss diameter och startvinkel och som slutar med en önskad mun-diameter.
Profilen däremellan blir som den blir, det går inte att påverka.
Sedan går du in och svarar paa angående Tractrix:
Cortado skrev:Jo, det jag tycker är lite trist med Traxtrix (Traxtrist?) är att den blir väldigt djup om man ska ha t.ex. en 8-10" med en dome. Inbillar mig att det dels ger mycket laddning som man behöver dämpa bort och sen är realiseringen lite av en utmaning. Ska man fräsa det i MDF så blir det flera lager skivor med limskarvar i profilen. Med (FDM-)printning blir det mycket scaffolding.
Därefter ger paa ytterligare ett svar angående Tractrix.
paa skrev:Jo, jag ser efter en snabb kalkyl att längden på Tractrixhornet drar iväg...
Så, både paa och du skriver angående Tractrix och det ni båda skriver vet jag är felaktig information gällande Tractrix. Tractrix är inte Traxtrist! Och det ville jag påpeka. Jag har hållit på med Tractrix i 40 år och har haft de bästa läromästare i ämnet.
Då först, d v s efter era inlägg, väljer jag att påtala att Tractrix faktiskt inte är så limiterat såsom ni försöker göra gällande. Sedan vill du att jag slutar med det. Du ber mig upphöra att skriva i tråden. Eftersom jag använder Tractrix-funktionen i samtliga mina waveguides som jag tar fram eftersom inget annat som lilltroll och jag simulerat får lika bra tonkurveresultat och ej heller lika bra spridning så är det just Tractrix och inget annat än Tractrix jag ämnar skriva om. Då skriver jag att jag kommer göra det du bett mig om d v s sluta skriva i tråden.
Därefter kommer du med fler anklagelser varav den ena anklagelsen är att det skulle vara jag som vill dra tråden i en annan tangent??! Det är ju paa och du som dragit tråden i en annan tangent och dessutom med felaktig info för läsarna, som jag först därefter påpekade genom att säga att det inte behöver vara så, d v s man kan korta ner en Tractrix och bibehålla både halsarea, munarea och Tractrix-funktionen fullt ut. Är inte det en glad nyhet? Det borde vara det. Men det är som sagt inte första gången som jag ger glada nyheter som ringaktas och fäktas bort och som bemöts synnerligen aggressivt. Då faller liksom hela viljan till att förmedla information på detta forum.
Det verkar dock finnas en och annan som faktiskt inser att det är god och intressant information som jag ger, men det aggressiva består hos en del och resten är tysta, som om de inte existerade.
Förbryllad
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.