Moderator: Redaktörer
Tangband skrev:Inköp av en OM 1 står närmast på inköpslistan, tänker sedan testa HOLM. Ska läsa den där tråden igen om ljudkort, det verkar vara en djungel
Tangband skrev:Inköp av en OM 1 står närmast på inköpslistan, tänker sedan testa HOLM. Ska läsa den där tråden igen om ljudkort, det verkar vara en djungel
RogerGustavsson skrev:Tangband skrev:Inköp av en OM 1 står närmast på inköpslistan, tänker sedan testa HOLM. Ska läsa den där tråden igen om ljudkort, det verkar vara en djungel
Till OM 1 behöver du ett ljudkort/mikrofonförstärkare med fantommatning. Lite mera pill än t.ex. miniDSP Umik-1 där allt är integrerat.
dewpo skrev:Tangband skrev:Inköp av en OM 1 står närmast på inköpslistan, tänker sedan testa HOLM. Ska läsa den där tråden igen om ljudkort, det verkar vara en djungel
+1 Jag vågar lova att med bra möjligheter att mäta fas och löptid, Så får du till integreringen med dina Subwoofers.
Och slipper byta,,, Förutsett att du har bra möjligheter att justera i DSP´n förstås!
Johan_Lindroos skrev:Har du skaffat Dolby Atmos med takhögtalare?
Kurben skrev:Här är en av dessa mätt , ser mycket bra ut för en plateamp: https://www.avsforum.com/forum/155-diy-speakers-subs/1780914-measuring-amplifiers-48.html#post56439070
rajapruk skrev:Jag hade dubbelkollat att man kan mata in "vanliga" filter i den. I alla fall förr i tiden så kunde man bara mata in biquads i hypex dsp:ar.
Digitalt in i bra slutsteg med inbyggd dsp och dac i tror jag är helt rätt konceptuellt. Gäller bara att du kan splitta den digitala signalen till så många du behöver ha in (om du ska ha subbar och sådant på sikt).
Jag tror detta skulle bli hörbart bättre ljud än det du har nu. Du slipper ett onödigt AD-DA omvandlingsled, bland annat.
Jag är dock skeptiskt till Hypex kompetens att göra bra mjukvara. Förvänta dig inget under av användbarhet eller stabilitet, mer att du ska vara glad om det funkar. Jag vet att de haft väldigt mycket strul med sina mjukvaror.
Det är en gammal sanning att bra mjukvaruföretag inte kan göra bra hårdvara, och tvärtom. Jag vet bara Apple som lyckats med det (brandfackla??)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster