Moderator: Redaktörer
rajapruk skrev:Here we go again...
https://www.audiosciencereview.com/foru ... -pro.8998/
Tangband skrev:rajapruk skrev:Here we go again...
Den där testen, mfl på audiosciencereview visar väl att det tom är svårt att kombinera bra tvåkanals-ljud med multikanal, även om det bara handlar om ett bio-försteg utan inbyggda slutsteg.
Sedan tycker jag det är väldigt synd att NAD tappat den grundläggande filosofin som fanns i början , dvs prisbilliga bra produkter. Nu är de dyra och dåliga
Det vore intressant om de kunde testa någon Yamaha receiver i den övre prisklassen, typ 10000-30000:- . Jag tror de presterar bättre.
philipbtz skrev:Ser ut som att NAD fortfarande kan göra slutsteg! Grymt 7-kanals steg https://www.audiosciencereview.com/foru ... -amp.9036/
rajapruk skrev:philipbtz skrev:Ser ut som att NAD fortfarande kan göra slutsteg! Grymt 7-kanals steg https://www.audiosciencereview.com/foru ... -amp.9036/
Hypex kan fortfarande göra slutsteg menar du!NAD har "bara" paketerat Hypex ncore-moduler i denna.
petersteindl skrev:Tangband skrev:rajapruk skrev:Here we go again...
Den där testen, mfl på audiosciencereview visar väl att det tom är svårt att kombinera bra tvåkanals-ljud med multikanal, även om det bara handlar om ett bio-försteg utan inbyggda slutsteg.
Sedan tycker jag det är väldigt synd att NAD tappat den grundläggande filosofin som fanns i början , dvs prisbilliga bra produkter. Nu är de dyra och dåliga
Det vore intressant om de kunde testa någon Yamaha receiver i den övre prisklassen, typ 10000-30000:- . Jag tror de presterar bättre.
Det är inte svårt att göra bra 2-kanalsljud kombinerat med multikanal. Varför tror du det? I princip är varje inspelning du lyssnar på 48 kanaler eller kanske mer. Därefter mixas det till 2 kanaler. Varje elektroniskt delningsfilter är mer än 2 kanaler.
Allt har att göra med kunskap och ambition.
Mvh
Peter
rajapruk skrev:Amir behöver inte ”gå runt”, tro mig. Även om han lite på skoj alltid tigger om donationer.
Tangband skrev:rajapruk skrev:Amir behöver inte ”gå runt”, tro mig. Även om han lite på skoj alltid tigger om donationer.
Om det stämmer är det väldigt bra för stereokonsumenterna. Det kommer då att ske en kraftig sanering av high-endgrejor som egentligen är skräp. Ingen vill köpa något som mäter jättedåligt. Inte om det samtidigt är svindyrt.
Tangband skrev:rajapruk skrev:Amir behöver inte ”gå runt”, tro mig. Även om han lite på skoj alltid tigger om donationer.
Om det stämmer är det väldigt bra för stereokonsumenterna. Det kommer då att ske en kraftig sanering av high-endgrejor som egentligen är skräp. Ingen vill köpa något som mäter jättedåligt. Inte om det samtidigt är svindyrt.
Belker skrev:Tangband skrev:rajapruk skrev:Amir behöver inte ”gå runt”, tro mig. Även om han lite på skoj alltid tigger om donationer.
Inte? Gå till mer mainstream forum och kolla, så får du veta att mätningar har noll betydelse. Ström- och nätverkslkablar är också väldigt viktigt för ljudkvalitén.
sprudel skrev:Slutsatser som dras i tråden av selektiva mätningar är ju helt åt väggarna. Var är nyanserna? Överblicken? Balansen?
Faktiskt följer trenden av populism. Förbannat dystert
Harryup skrev:Tangband skrev:rajapruk skrev:Amir behöver inte ”gå runt”, tro mig. Även om han lite på skoj alltid tigger om donationer.
Det kommer inte hända ett skit. Mätningar är till 99,9% något high-end köpare vare sig de har absolut gehör och spelar något instrument eller är vanliga lyssnare inte bryr sig alls om. Folk lyssnar på kombinationseffekter och matchar ihop det som de har. De köper inte grejor styckvis.
/Harryup
rajapruk skrev:Jag går helt och hållet på objektiva mätningar när jag köper elektronik nuförtiden, om möjligt.
Olika andra folks subjektiva omdömen viktar jag noll. Väldigt skönt att lämna det träsket.
Lustig nog sammanfaller det alltid för mig, att elektroniken mäter bra och låter bra
Harryup skrev:Tangband skrev:rajapruk skrev:Amir behöver inte ”gå runt”, tro mig. Även om han lite på skoj alltid tigger om donationer.
Det kommer inte hända ett skit. Mätningar är till 99,9% något high-end köpare vare sig de har absolut gehör och spelar något instrument eller är vanliga lyssnare inte bryr sig alls om. Folk lyssnar på kombinationseffekter och matchar ihop det som de har. De köper inte grejor styckvis.
/Harryup
Johan_Lindroos skrev:sprudel skrev:Slutsatser som dras i tråden av selektiva mätningar är ju helt åt väggarna. Var är nyanserna? Överblicken? Balansen?
Faktiskt följer trenden av populism. Förbannat dystert
Om du kollar så har några av oss kritiserat mätmetoderna hos Audo Science Review. Ett av problemen att det inte kanske syns så mycket är att somliga gång på gång tar upp nya apparater som "mäter dåligt". Det ger att några av oss som haft kritik måste ligga i rejält för att bemöta detta. Å vem 17 orkar sitta och bemöta okunnigt osakliga inlägg gång på gång? Inte jag i varje fall. Jag har annat att lägga min tid på än att sitta och peppra på ett tangentbord. T.ex. ägna mig åt jobb och fritidsintressen.
Tangband skrev:Att audiosciencereview ägnar för lite betydelse åt frekvensgångsavvikelser och för mycket betydelse för jitter-resultat i signalkällor har gått fram![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster