Moderator: Redaktörer
dewpo skrev:Köpte du P50 till D50s?
Jag vet att nästan alla tester visar att nätaggregats uppgradering nästa aldrig lönar sig ljudmässigt,
Men min erfarenhet är ändock det motsatta. Nästan alla billiga nätaggregat jag har ger ifrån sig ett egen ljud,
Ett högfrekvent tjut. Men bortsett från det så gissar jag att D50s är en prima DAC.
Det enda negativa jag läst om den är att joystick spaken på fronten är lite sladdrig.
omnicide skrev:dewpo skrev:Köpte du P50 till D50s?
Jag vet att nästan alla tester visar att nätaggregats uppgradering nästa aldrig lönar sig ljudmässigt,
Men min erfarenhet är ändock det motsatta. Nästan alla billiga nätaggregat jag har ger ifrån sig ett egen ljud,
Ett högfrekvent tjut. Men bortsett från det så gissar jag att D50s är en prima DAC.
Det enda negativa jag läst om den är att joystick spaken på fronten är lite sladdrig.
Enkelt åtgärdat, bara att skaffa sig en hederlig väggbula med trafo istället för att köra med billig switchad nätdel, P50 verkar onödigt dyr.
dewpo skrev:Köpte du P50 till D50s?
juanth skrev:dewpo skrev:Köpte du P50 till D50s?
Det högfrekventa tjutet hörs från nätaggregatet eller kommer in i signalvägen på något vis?
dewpo skrev:juanth skrev:dewpo skrev:Köpte du P50 till D50s?
Det högfrekventa tjutet hörs från nätaggregatet eller kommer in i signalvägen på något vis?
Det var en generell kommentar gällande billiga växlande nätaggregat i allmänhet,
Om toppings plugg har dylika problem vet jag inget om, Men de pluggar av liknade typ jag har,
Har alla börjat tjuta efter ett tagOch tjutet kommer från puckarna själva, Ja!
De tjuter som gamla tjockTv kunde göra, Ungefär.
Och antingen är problemen vanliga eller så har jag haft en väldig otur med mina puckar
Nattlorden skrev:dewpo skrev:juanth skrev:
Det var en generell kommentar gällande billiga växlande nätaggregat i allmänhet,
Om toppings plugg har dylika problem vet jag inget om, Men de pluggar av liknade typ jag har,
Har alla börjat tjuta efter ett tagOch tjutet kommer från puckarna själva, Ja!
De tjuter som gamla tjockTv kunde göra, Ungefär.
Och antingen är problemen vanliga eller så har jag haft en väldig otur med mina puckar
Eller så har du "smutsig ström" som lockar fram problemet?
Emanuelgbg skrev:Kör du den som försteg också? Eller som ren DAC?
manix skrev:Jag tycker den ser intressant ut. Tittade du på andra återförsäljare innan du köpte? Kommer den med strömförsörjning eller hur har du löst det?
radelius skrev:Jag har kopplat upp med BT och det funkar men kvalitetsförlusten är stor tyvärr
radelius skrev:Jag har byggt en linjärnätdel som börjar vara riktigt bra men har även beställt en iFi nätdel från Amazon i tyskland. Den har fått bra kritik och kostar bara 550kr. IFi audio iPower
Lennart skrev:Fråga, vilken prisvärd nätdel ska man köpa till D50S och har ni användare provat BT-kopplingen från en mobil med FLAC filer? Och var köper man en D50S idag till bäst totalpris?
Skulle vara en smidig enhet att ha i uterummet och driva ett par aktiva Servo 300 DSP högtalare ( Finska DSpeaker med mätmikrofon och rumskorrektion )
http://www.dspeaker.com/en/products/dspeaker-servo-300pro.shtml
/Lennart
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster