Moderator: Redaktörer
Lassen skrev:En MiniDSP 2x4 HD använder väl FIR-filter? Står så på deras sida.
Dewpro, vad använder du för multikanal-dac?
Jag lockas av dator, säkert mer möjligheter så, men lockas kanske än mer av en färdig burk som fixar det.
Pc-världens alla varianter av hårdvara och drivrutiner brukar inte underlätta.
Tack för tipset säger jag också.
dewpo skrev:Men flerkanals DA omvandlare är svåra att finna
Tangband skrev:Såhär ser den sist gjorda HYBRIDDIST inställningen i dsp-filtret, för själva boomern utan filter ut.![]()
Det som gjort att ytterligare magi infunnit sig i ljudet, var IÖ:s tips med en höjning vid 1,4 kHz för att kompensera stereosystemfelet ( ett av dem ). Det är nu plussat med 2 dB vid den frekvensen. Högtalarna försvinner nu helt vid goda inspelningar..
Ytterligare mätningar och lyssning har gjort att smärre ändringar införts, bla är rumskorrigeringen tak/golv borttagen.
Förstärkning av baffelstegskompensationen sker vid en lägre frekvens. Q:t till LT:n har höjts.
Nu tar jag paus från faktiskt.io som aktiv medlem, men fortsätter läsa. Jag tackar för all kunskap jag fått.
DVD-ai skrev:Har inte dom basarna på sidorna?
Med en sådan placering bör du nog undersöka samverkan mycket noga innan, en delning så högt som 250Hz kanske inte fungerar något vidare.
Eller så kan du arbeta fram gynnsamma egenskaper som hanterar utsläckningar pga bakomvarande vägg osv...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster