Det intressanta är att motståndarna till dessa steg alltså tycker icke-existerande spikar i hörbara spektrumet är viktigare(även om de inte finns) än sådana som är klart tydliga i de flesta andra steg. Det är alltså på något sätt teoretiskt möjligt att en blandton kan skapa en spik i hörbara spektrumet även om detta har testats och visa sig inte finns så finns den där ändå, typ

Hur är det då med alla class AB-steg som faktiskt uppvisar tydlig dist i hörbara spektrumet? Är dessa bättre på ren princip bara för att de inte har mätbart HF-skräp även om de har tydlig dist och hög brusnivå i hörbara spektrumet?
Jag kanske framstår som okunnig och lite grinig men absolut ingen har kunnat visa mig andra bevis utan det refereras till teoretiska förklaringar och F/E-test. Var är hård-datan?
Dessutom verkar vissa tro att det finns någon agenda med dessa mätningar. Hela anledningen varför jag ens hänger här är för att ta reda på hur det egentligen ligger till med olika saker i Hi-Fi hobbyn. Det är väl ingen som kan säga emot att det är många som blivit lurade genom åren och att det fortfarande finns ganska mycket "magi-trams" i den här hobbyn? Det är fortfarnde vuxna människor som köper kablar för flera hundra tusen kronor t.ex.! Hade varit kul om ni som bevisligen är långt kunnigare än de flesta skrev lite utförligare svar. Men vad vet jag detta kanske är så långt under er nivå att det inte ens är intressant.
Som sagt lite tråkigt att bli anklagad för att sprida felaktigheter när det inte motbevisas med tydlig data.
Edit: jag hittade 18.5 kHz + 19.5 kHz i hypex egna datablad och jag kan iaf inte se något speciellt lurt utan det verkar hålla sig runt -100dB med ref-tonerna på 0.
https://www.diyclassd.com/product/nc400/11