I dag fick jag hem skönheten. För visst är den riktigt stilig, Centrum 424-förstärkaren?
Lite puts o my olja så blir den nästan som ny

.
Har gjort en snabb provkörning och inser att innanför det snygga höljet finns det både bra och mindre bra saker.
Bra:
- ljud ut i båda högtalarna.
- riktigt bra ljud på fm-delen! Överraskande tryck och mjukt men ändå tydlig kvalitet. Måste bara hitta en riktig antenn med rätt kontakt. Ingen vanlig rund på den här utan verkar vara en med två stift?
- inte alltför mycket knaster i pottar o knappar. Har kontaktsprejat ändå förstås.
Mindre bra:
- lågt ljud på tape-ingången. Testat samma med både mobiltelefon och ett externt riaa och en skivspelare. Om måste vrida ca 50% för samma utnivå som när radion bara är på 20%.
- Myyycket lågt ljud på phono-ingången. Måste nästan maxa volymen för att höra något alls. Här är något fel eller också är den kanske gjord för keramiska pickuper?
Det vore isåfall lite trist då jag tänkte köra skivspelare med mm-pickup på den här rackaren.
Stereosignal-lampan saknas. På-lampan är på 18v 0,1A. Vågar man chansa på att det är samma?
Har inte hittat någon ledtråd om vem som byggt denna maskin, mer än att det verkar vara norsk text på stereodekodern. Tandberg?!
Lägger in lite bilder o tar tacksamt emot tips på felsökning på ljunivåerna och vad ni tycker jag borde fixa mer på den.

Skickat från min BLA-L29 via Tapatalk