Moderator: Redaktörer
Lennart skrev:Tack, beställde både D50S och IFi 5V adapter från Audiophonics för 317 Euro med frakt( och tullfritt )
radelius skrev:Länk till Amazon https://www.amazon.de/iFi-Audio-ipower5 ... 167&sr=8-1
Ingen aning vilken codec som använts av min Windows maskin och Tidal.
H/S
Frisk skrev:Min dök upp idag! Det gick betydligt fortare än väntat. Kom med dhl express på 3 dagar. De hade lite svårt med alla svenska tecken u adressen innan de fick iväg den.
Än så länge betalt 2400 inklusive frakt för min, men har för mig jag tidigare fått betala DHL-moms och kostnader efter leverans så får se om det kommer någon ytterligare faktura.
Kändes än mer robust än jag förväntat mig. Vet inte om det är någon skillnad i ljudkvalitet mot tidigare https://www.audiophonics.fr/en/dac-and- ... 12795.html men skönt att se exakt vilken signal den tar emot. Dessutom hanterar ju D50s enklare t.ex. en cdspelare via spdif och ger möjlighet att koppla upp sig via blåtand.
Det vore kul att jämföra mot någon Bryston-dac typ BDA-3, om det går detektera någon skillnad mellan de.
Tangband skrev:Frisk skrev:Min dök upp idag! Det gick betydligt fortare än väntat. Kom med dhl express på 3 dagar. De hade lite svårt med alla svenska tecken u adressen innan de fick iväg den.
Än så länge betalt 2400 inklusive frakt för min, men har för mig jag tidigare fått betala DHL-moms och kostnader efter leverans så får se om det kommer någon ytterligare faktura.
Kändes än mer robust än jag förväntat mig. Vet inte om det är någon skillnad i ljudkvalitet mot tidigare https://www.audiophonics.fr/en/dac-and- ... 12795.html men skönt att se exakt vilken signal den tar emot. Dessutom hanterar ju D50s enklare t.ex. en cdspelare via spdif och ger möjlighet att koppla upp sig via blåtand.
Det vore kul att jämföra mot någon Bryston-dac typ BDA-3, om det går detektera någon skillnad mellan de.
Du kan ju testa att använda yamahan som streamer och koppla till topping dacen via yamahas digitala utgång
HolographicAudio™ skrev:juanth skrev:Någon som vet hur mycket som behövs för att styra ut Amp Sixteen fullt?
juanth skrev:Frisk: viewtopic.php?f=3&t=69499
Angående nätdelar så kika i tråden. Vi upplevde förvånansvärt stora skillnader.HolographicAudio™ skrev:juanth skrev:Någon som vet hur mycket som behövs för att styra ut Amp Sixteen fullt?
Jag vet!![]()
Svaret är 1Vrms (1,41V peak)[/quote
Sedan hittar jag inte några siffror på vad D50s ger ut...
Johan_Lindroos skrev:OM det nu verkligen, på riktigt, skulle vara hörbar ljudskillnad medelst olika nätdelar, är det en indikator för att apparaten är dåligt konstruerad.
Johan_Lindroos skrev:OM det nu verkligen, på riktigt, skulle vara hörbar ljudskillnad medelst olika nätdelar, är det en indikator för att apparaten är dåligt konstruerad.
Harryup skrev:juanth skrev:Frisk: viewtopic.php?f=3&t=69499
Angående nätdelar så kika i tråden. Vi upplevde förvånansvärt stora skillnader.HolographicAudio™ skrev:
Jag vet!![]()
Svaret är 1Vrms (1,41V peak)[/quote
Sedan hittar jag inte några siffror på vad D50s ger ut...
Äsch, det är ju bara ettor och nollor, vad kan gå fel.
Ja, tyvärr räcker det inte med bitperfect som en del tjatar om. Allt möjligt spelar in då man sysslar med höga frekvenser.
/Harryup
dewpo skrev:Kanske OT men i testet nedan är en DAC som påvisar stora skillnader i prestanda beroende på hur den strömförsörjes![]()
https://audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-smsl-sanskrit-10th-dac.5702/
philipbtz skrev:Johan_Lindroos skrev:OM det nu verkligen, på riktigt, skulle vara hörbar ljudskillnad medelst olika nätdelar, är det en indikator för att apparaten är dåligt konstruerad.
Jag tycker att man gör det allt för enkelt för sig när man säger så där. Varför jag påpekar det är för att jag har läst det så många gånger på det här forumet från alla möjliga. "Man hör ingen skillnad på slutsteg om de är rätt konstruerade och spelas inom dess linjära område" osv. Hur ofta är en apparat optimalt konstruerad, hur ofta används apparaten inom dess tänka område? Från mätningar som dykt upp på nätet på senare tid drar iaf jag slutsatsen att det kanske inte är lika vanligt som man skulle kunna tro.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster