Moderator: Redaktörer
Conan skrev:Håller med, såklart det ska finnas en knapp för öppna/stänga på fjärren! Samma elände som att inte ha autostopp/tonarmslyftpå en vinylsvarv...
Morello skrev:Nyttjar aldrig knappen för att öppna och stänga släden från fjärren.
Bill50x skrev:Morello skrev:Nyttjar aldrig knappen för att öppna och stänga släden från fjärren.
För min del behövs det inte. När jag lagt skivan på plats trycker jag på Play och då dras skivan in automatiskt och börjar spela - efter 5,2 sekunder. Men det händer att jag matar ut med hjälp av fjärren för då ligger skivan redo att plockas när jag är framme vid spelaren. Det hänger delvis ihop med att knappsatsen på spelaren är ganska trist och oergonomisk, det är betydligt enklare på fjärren.
/ B
E skrev:En knapp för "pausa efter detta spår" är något jag skulle värdesätta oerhört mycket mera.
Mvh E*
Bill50x skrev:Conan skrev:Håller med, såklart det ska finnas en knapp för öppna/stänga på fjärren! Samma elände som att inte ha autostopp/tonarmslyftpå en vinylsvarv...
... en vinylspelare (det är ingen svarv, bara så du vet)
...
/ B
Hotspur skrev:E skrev:En knapp för "pausa efter detta spår" är något jag skulle värdesätta oerhört mycket mera.
Mvh E*
Smart! Det har aldrig slagit mig...
paa skrev:Bill50x skrev:Conan skrev:Håller med, såklart det ska finnas en knapp för öppna/stänga på fjärren! Samma elände som att inte ha autostopp/tonarmslyftpå en vinylsvarv...
... en vinylspelare (det är ingen svarv, bara så du vet)
...
/ B
Precis, en svarv är en bearbetningsmaskin, en skivspelare är tvärtom, den ska inte avverka någonting alls om den är i gott skick.
Hotspur skrev:Ingen som kan öppna/stänga släden med ett dubbeltryck på fjärrens stoppnapp?
Gulligt.Hotspur skrev:... stoppnapp?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster