Jag har byggt halvfabrikat med dessa kretsar och varför inte göra ett litet inlägg.
Inga hifi-ambitioner, men de har överraskat mkt positivt.
Min mors nya tv hade iof bra bild, men med ett

Beställde ett färdigt kort med TPA3116D2 från orienten, då till det facila priset av 48kr

Hittade en skrotad låda på jobbet, som jag gjorde ny bak och front till.
Nätdelar till laptops har jag i överflöd och mer därtill.
Många helt färdiga "kompakta" förstärkare baserade på de här kretsarna är delvis kompakt för de har ingen nätdel inbyggd.
Jag ville inte ha en till klump liggandes på golvet, så nätdel är inbyggd i båda nedan visade.
En egenhet jag upptäckt med de 3116 förstärkare jag använt, är att då de når sitt max så stänger de av ljudet. Vrid ner en aning och det kommer tillbaka.
Det finns inga "pop" vid på/avslag.
Denna har en nätdel på 19,5V, 2,3A. Tv-ljud åt min mor. Kostade mig totalt under 100kr.
Jag kan inte höra att nätdelens nära placering orsakar något på ljudet.
Den här står på jobbet och driver två lådor med Vifa TG9. Ännu kompaktare (skrotad=gratis) låda, men med större nätdel, 19,5V 3,3A. Lådan är helt full. Faktiskt, så går det spela starkare med denna, så nätdelen begränsar i den tidigare. Kortets strömbrytare ligger i volympottens bottenläge. Struntade i strömbrytare till nätdelen, så blev allt mycket enklare. Nätdelen sitter fixerad mot bakkant och ett lagom hål i lådan för att ansluta den lösa nätkabeln, som brukligt i laptopladdare. Fick inte plats med skruvkontakter och det blev en tråkig klämlist för högtalarna samt 3,5mm ingång. Dessa 2 delar kostade på Kjell mer än hela stärkarkortet... kostnad total ändå under 150kr
Hyfsat kompakt låda

Kortet jag använt är detta:
https://www.banggood.com/TPA3116D2-Digital-Power-Amplifier-Board-2x50W-Dual-Channel-Stereo-p-1081499.html?rmmds=mywishlist&cur_warehouse=CN