Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:underskatta inte en tjock ny heltäckningsmatta....det är riktigt snyggt....vi la förresten in en fet sån i ett konferansrum på ett företag för nån månad sen....trenden går åt det hållet vettu..
Haakan_W skrev:den lts rekommenderade är ju väldigt tjock och kostar runt 500kr/kvm
adagio skrev:Svart är nog bra ur ljusabsorbtionsvinkel, inte helt fel mao. Dock måste man tänka till lite, en del färger avslöjar minsta skräpoch det är inget kul. Jag tycker nog PSmattan från IKEA är snygg men det är en färg som kräver dammsugning var och varannan dag, för att se fräsch ut. Det är fördelen med trä, skiten syns inte.
Forfarande ingen teori om varför det är så viktigt att täcka hela golvet och speciellt utmed väggarna?
Då är ju rött ett bra valWolfie skrev:Val av färg på mattan är ju som sagt rätt så betydelsefullt... ...... så ska den i mitt fall inte lysa upp alldeles för
mycket när man ser på film med projektor.
PekkaJohansson skrev: Jag fick betala strax under 700 kr/kvm, men då ingick inläggning.
Pekka
Haakan_W skrev:200kr/kvm är ju inte alls superbilligt för en läggning....
200*20= 4000kr för några timmars jobb om ens det
The_Man skrev:Haakan_W skrev:200kr/kvm är ju inte alls superbilligt för en läggning....
200*20= 4000kr för några timmars jobb om ens det
200:-?...vart stod det....700:-/kvm stod det.....stod väl inte hur mycket mattan kostade, eller var det nåt jag missade........för 200:-/kvm för inläggning kan jag hålla med om inte är så billigt.
Bamsefar skrev:Jag betalade 515 kr/kvm för den senaste varianten av Silnce från Ege. Sedan tillkom frakt och inläggning om totalt 1700 sek. Eftersom mattan var 18 kvm så kan ni räkna ut "frakt och läggkostnaden" självaOch rummet som den ligger i är alltså 15 kvm.
The_Man skrev:men det är ju inte så mycket arbete att leverera en matta och skära till den lite.
Bamsefar skrev:The_Man skrev:men det är ju inte så mycket arbete att leverera en matta och skära till den lite.
Om man skär rätt, vet hur mattan är rullad, och är säker på att beskära den rätt - visst kan man göra det själv. Men om man inte är van så är min rekomendation att man låter någon som har vana att göra jobbet helt enkelt. Skär dom fel så får man en ny matta, skär du fel så får du köpa en ny matta
PekkaJohansson skrev:Jag har förstått att Silence-mattan inte tillverkas längre, men Ege ska enligt uppgift ha en ny matta i sitt sortiment som inte är helt olik.
Bamsefar skrev:Jag betalade 515 kr/kvm för den senaste varianten av Silnce från Ege. Sedan tillkom frakt och inläggning om totalt 1700 sek. Eftersom mattan var 18 kvm så kan ni räkna ut "frakt och läggkostnaden" självaOch rummet som den ligger i är alltså 15 kvm.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 46 gäster