Riktigt kul (och inspirerande) läsning!!!
Moderator: Redaktörer
Nwalmaer skrev:En fråga: Skissar du ner dina design ideer på papper, på datorn eller vad det nu kan vara. Eller kommer du på saker on-the-fly så att säga? Själv skissar jag fram mina ideer i 3D Studio Max, vilket är speciellt trevligt då om man använder millimeter skala, bara kan kolla dimensioner på "bitarna" i 3d modellen och ge uppgifterna till den som ska såga.
Du verkar ju veta vad du gör, om man säger så.

Wolfie skrev:Hmm... Jag limmade trä-fanér på mina piP med kontaktlim på de avfasningarna.
Det fungerade bra, och det sitter kvar än... Har ju i och för sig "bara" varit
fanérade i drygt 1,25 år än... Kanske släpper om några år
StefanA skrev: Man måste väl använda rätt kontaktlim rätt för att det ska bli rätt?Det sämsta kontaktlim jag har provat är Biltemas kontaktlim på sprayburk. Jag fick det inte att hugga nånting! Helt värdelöst!
![]()
Sen att det ska bli mycket starkare än matrialet man limmar måste väl bero på vilket matrial man limmar. Men jag antar att du tänker på trä av olika slag![]()

StefanA skrev:Baksidan limmas på ungefär samma sätt. Först på med lim, sen fanér, sen vanligt hushållspapper mellan fanéren och Mdf-biten som sitter under tvingarna. Papperet är för att Mdf-biten ska fastna i fanéren.
Kaffekoppen skrev:StefanA skrev:Baksidan limmas på ungefär samma sätt. Först på med lim, sen fanér, sen vanligt hushållspapper mellan fanéren och Mdf-biten som sitter under tvingarna. Papperet är för att Mdf-biten ska fastna i fanéren.
Åh tusan, skall MDF fastna i faneret
MDF är snyggt *ler sött*
/Magnus

StefanA skrev:Det är klart att jag inte gav upp bara för det där. Och som sagt så var det här i januari så det är ju redan fixat!
-distortion- skrev:Det tror jag inte förrän jag ser bildbevis!![]()
Underbart jobb, vilket tålamod!!
Ungefär hur många timmar har du lagt ner tills nu?

Kaffekoppen skrev:Nu får du sluta hålla oss på halster...annars åker jag hem till dig och gömmer fräsen!
/Magnus
StefanA skrev:Ps. Jag har inte varit så dålig på att lägga ut bilder. 244st på 49 dagar = 5 st /dag!
Användare som besöker denna kategori: pna och 15 gäster