Moderator: Redaktörer
radelius skrev:Retade mig en del på ljudet i Toppingens övre register. Bytte därför den op som är enkel att byta från opa7.... till en opa1642 på sockel och det var en mirakelkur. Nu är den sweet all over.
Enkelt att göra men tänk på att den kabel som sitter på kortet är till BT antennen är en kontakt som ska dras rakt upp. Det insåg inte jag så den gick åt pipan men det kan jag leva med
manix skrev:Nu är min inkopplad och jag spelar via Squeezebox Touch - Toslink - Topping D50s - IXOS RCA - Marantz SR6008 - pi60. Läste på audioscienreview att supporten rekommenderat filter mode 3 för att det är "most neutral mode posible". Någon som testat olika?
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/review-and-measurements-of-new-topping-d50s-dac.7914/page-43
Inlägg #847
manix skrev:Tack, då kör jag vidare med filter mode 3.
manix skrev:OK, men då kanske svaret var rätt ändå? Jag kommer fortsätta med filter 3, men kanske vid tillfälle prova om jag hör någon skillnad mot filter 1 och därefter välja det jag tycker låter bäst (förutsatt att jag hör någon skillnad på dem).
manix skrev:Jag menade mitt svar "Tack, då kör jag vidare med filter mode 3". Det var ett bra tag sedan jag kollade upp hur högt upp i frekvenser jag hör, så det kanske är så att jag får prova mig fram mellan filter 1 och 3. Just nu är läge 3 inställt och det är inget jag uppfattar som störande i ljudbilden.
juanth skrev:Emanuelgbg skrev:Kör du den som försteg också? Eller som ren DAC?
Jag kör den just nu som försteg. Fjärrkontrollen är bra.
FBK skrev:juanth skrev:Emanuelgbg skrev:Kör du den som försteg också? Eller som ren DAC?
Jag kör den just nu som försteg. Fjärrkontrollen är bra.
Körde du den som både Dac och försteg när jag varit hemma hos digHar starta en tråd om denna och Topping E30. viewtopic.php?f=4&t=72223
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster