Moderator: Redaktörer
sprudel skrev:Någon som lyssnat på TAD labs ce1?
De får ju genomgående fantastiska recensioner.
Hur skulle det fungera att ersätta Ino i16s i ett delat system med px-4?
RogerGustavsson skrev:... Nu är väl prislappen rejält tilltagen? 196990 kr snyter man inte ur näven, åtminstone inte jag.
[ Bild ]
STDI skrev:RogerGustavsson skrev:... Nu är väl prislappen rejält tilltagen? 196990 kr snyter man inte ur näven, åtminstone inte jag.
[ Bild ]
119 000 kr går lite lättare att få fram. Blocket idag: https://www.blocket.se/annons/skane/tad_ce_1_hogtalare/87796783
Det är kanske därför tråden startades.
rajapruk skrev:Hur mycket kan man sälja begagnade Ino I16s för ungefär?
Nattlorden skrev:rajapruk skrev:Hur mycket kan man sälja begagnade Ino I16s för ungefär?
Generellt i närheten av priset på DIY-kit-pris. Mer om det är en speciell/fin ytbehadnling och Ino-monterad, mindre om det är ett DIY-kit. Typ.
rajapruk skrev:Nattlorden skrev:rajapruk skrev:Hur mycket kan man sälja begagnade Ino I16s för ungefär?
Generellt i närheten av priset på DIY-kit-pris. Mer om det är en speciell/fin ytbehadnling och Ino-monterad, mindre om det är ett DIY-kit. Typ.
Och vad kostar DIY-kittet?
Kraniet skrev:Du förlorar nog lite "midbas-attack" genom att gå ned från den större inobasen till den mindre basen i TAD.
Har svårt att tro att det är ett särskilt bra byte. Pengarna går nog att investera på annat vis för att uppnå bättre totalljud.
Men utan att ha lysnat och jämfört ska man väl inte säga nåt
DVD-ai skrev:Kraniet skrev:Du förlorar nog lite "midbas-attack" genom att gå ned från den större inobasen till den mindre basen i TAD.
Har svårt att tro att det är ett särskilt bra byte. Pengarna går nog att investera på annat vis för att uppnå bättre totalljud.
Har man plats så är ju Ino i56 eller i64s något som kan anses var ett alternativ till dess TAD.
För samma pengar då alltså
sprudel skrev:Ska lyssna på storebror, TAD CR1. Ska bli spännande.
Tangband skrev:sprudel skrev:Ska lyssna på storebror, TAD CR1. Ska bli spännande.
https://www.stereophile.com/content/tad ... oudspeaker
sprudel skrev:För stora. Tanken som finns är downsizing eventuellt. Skippa ett komplicerat system till fördel för ett enklare, med allt vad det innebär.
rajapruk skrev:sprudel skrev:För stora. Tanken som finns är downsizing eventuellt. Skippa ett komplicerat system till fördel för ett enklare, med allt vad det innebär.
Om jag själv skulle downsiza till ett enklare mindre system fast ändå superbra, så hade drömmen varit TAD CE1. Det har jag tänkt på ibland.
Tangband skrev:rajapruk skrev:sprudel skrev:För stora. Tanken som finns är downsizing eventuellt. Skippa ett komplicerat system till fördel för ett enklare, med allt vad det innebär.
Om jag själv skulle downsiza till ett enklare mindre system fast ändå superbra, så hade drömmen varit TAD CE1. Det har jag tänkt på ibland.
Värt att tänka på är att TAD CE1 väl är konstruerade för mer fristående placering en bit från högtalarväggen . Det blir lite äpplen och päron, eftersom både i16, dessa TAD och ditt aktiva jbl system säkerligen har lite olika förtjänster om förutsättningarna är bra![]()
I stereophiles test var de placerade 190 cm ( 75 inches ) från högtalarväggen.
Själv är jag svag för fristående stativare . Hade gärna lyssnat på dessa TAD CE1
Tangband skrev:Jag tycker det sätt de gjort basreflexsystemet verkar intressant. Det sprider runt hela högtalaren.
Detdär får mig att själv fundera hur en DIY avstämning med samma sorts avstämning skulle kunna se ut. En extra panel på sidan av högtalaren som via distanser lätt kan stämmas av till önskad frekvens
Som en smart slits
Tangband skrev:Det där får mig att själv fundera hur en DIY avstämning med samma sorts avstämning skulle kunna se ut.
gopnik skrev:Tangband skrev:Det där får mig att själv fundera hur en DIY avstämning med samma sorts avstämning skulle kunna se ut.
OA5 hade samma lösning. Fiffigt och lättsnickrat, men jag vill minnas att resultatet inte var riktigt lika bra som en traditionell slits- eller rörport.
sprudel skrev:DVD-ai skrev:Kraniet skrev:Du förlorar nog lite "midbas-attack" genom att gå ned från den större inobasen till den mindre basen i TAD.
Har man plats så är ju Ino i56 eller i64s något som kan anses var ett alternativ till dess TAD.
För samma pengar då alltså
För stora. Tanken som finns är downsizing eventuellt. Skippa ett komplicerat system till fördel för ett enklare, med allt vad det innebär.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster