Jag så att säga har kontoret vid TVn nu i TV-soffan. Så då kombineras många enheter.
1. Jag lyssnar mest genom Ino-stereon till det mesta från soffan. Ibland lyssnar jag på andra saker samtidigt genom laptopens högtalare, genom mobilen och ibland tar jag på mig mina Sennheiser pxc 550 (om jag inte riktigt har bestämt mig vad jag tycker om). Ljudkällor är nästan alltid TV-streaming, youtube (canal digitals app), Spotify via luren (sällan spotify via ps4) och PS4-spel. Någon bluray/dvd med livemusik åker igång ibland. LP-spelare är på ingående, då sannolikt en Rega P3. CD-spelare är för tillfället en PS3, då PS4 saknar laser för att läsa CD (kom som en liten chock). Laptopen har en såndär liten rund SPDIF-utgång (med apdater) utifall man vill spela via laptop.
Jag har en stationär dator också, som man kopplar upp med HDMI mot receivern (En Denon x4200h med många HDMI-in och utgångar). Ibland händer det att man vill spela spel med Dolby Atmos. Rätt ballt i spel! Men takhögtalarna har jag inte satt upp än.
2. Jag reser ibland med tåg och då är det ju oftast jag har på mig pxc 550, delvis för att de har hyfsad oljudsutsläckning (noise cancelling). Ibland behöver man inte lyssna på något alls. Men de släcker ljudet runt omkring bra. Det är
väldigt behagligt har jag kommit till insikt med.
3. I bilen har jag obland mobilen liggandes i passagerarsätet och lyssnar via lurens högtalare.

Bilen har inte t.ex. bluetooth eller ens USB/phono-utgång. En ny bil vore ju trevligt, men inte jättenödvändigt. Min har ju turbo, 4wd och läderklädsel.

Kul att ratta på vintern då den inte har antispinn.
4. Ibland åker jag bil med andra och då kan man smyga på hörlurarna vid lite längre resor, då det känns som att man "pratat klart" och bilens ägare väljer att lyssna på musik jag inte skulle valt själv att lyssna på.
musik: lite klassiskt, gärna lite dramatisk (Beethoven), progressiv rock (Genesis, King Crimson), progressiv metal (Dream Theater, Haken o dyl.), King's X, Fusion, Elektronisk musik (Tangerine Dream t.ex. ), med mera.
Lyssnar oftast själv, men ibland med andra. "Har du hört det här?".