Moderator: Redaktörer
petersteindl skrev:Har du köpt en Krell?
Kalejdokom skrev:Sansui B-2201
Strmbrg skrev:Hah! Mitt väger 38 kilo.
NADifierad skrev:Jag vet.
Dock inte vikten...
RogerGustavsson skrev:En dansk utställare tittade lite förvånat och sa: "ojdå har var det dynamiskt musik".
BellsnWhistles skrev:Det enda värt att nämna enligt mig på HEM 2020:
* JBL HDI-1600, mindre modell i deras nya serie med 6.5" bas och horn. Lät bra och fyllde upp ett stort rum på ett imponerande sätt.
* Genelec 8361, den största modellen i deras ones-serie. Lät ok, inte mycket mer men kul att se. Fula som stryk. För 2 år sedan hörde jag lillebror 8351 på mässan och blev mycket imponerad, lät väldigt bra. Sen dess har jag hört dessa vid flera olika tillfällen både i hemmiljö och i studio men inte blivit impad igen. Inte heller denna gång även om det inte lät dåligt.
* Robert från Audo concept och deras Bayz Audio Counterpoint 2.0. Man kan tycka vad man vill om Audio concept, deras filosofi och produkter men på mässor sticker de alltid ut med bra ljud, ibland skyhögt över resten. Dessa lät mycket bra av det jag hörde. Det bli en annorlunda ljudpresentation med såna här rundstrålande högtalare, precis som MBL. Även MBL:s mindre stativare fanns i ett annat rum och det lät också finfint.
* B&W tyckte jag lät tråkigt denna gång men kanske passerade vid en tråkig tid.... Kul dock att se ett exemplar av deras mytomspunna Nautilus, dessa hade jag velat höra.
Sunde skrev:RogerGustavsson skrev:En dansk utställare tittade lite förvånat och sa: "ojdå har var det dynamiskt musik".
Kommer du ihåg vad det kan tänkas vara för stycke som spelades då?
AndersP skrev:I bortre byggnaden på andra sidan kungsbron famns en kille i ett stort rum med egengjorda brandgula dipolhögtalare. Bästa jag hörde på mässan iaf.
AndersP skrev:I bortre byggnaden på andra sidan kungsbron famns en kille i ett stort rum med egengjorda brandgula dipolhögtalare. Bästa jag hörde på mässan iaf.
BellsnWhistles skrev:AndersP skrev:I bortre byggnaden på andra sidan kungsbron famns en kille i ett stort rum med egengjorda brandgula dipolhögtalare. Bästa jag hörde på mässan iaf.
Ja det var kul att se hans högtalare och trevlig var han också, mycket ödmjuk och jordnära.
Men det lät verkligen inget vidare när jag var där, nasalt och påträngande. Men svag som jag är för dipoler så var jag imponerad ändå av konstruktionerna, kanske en delningsfilterjustering...
Max_Headroom skrev:Spelades det någon fet rock på mässan?
Någon som spelade någon BoOgiE wOoGiE? Finns inga ursäkter att inte göra det, tänk på det nästa gång du skall dema på mässa.
Max_Headroom skrev:Spelades det någon fet rock på mässan?
Någon som spelade någon BoOgiE wOoGiE? Finns inga ursäkter att inte göra det, tänk på det nästa gång du skall dema på mässa.
JWE skrev:Max_Headroom skrev:Spelades det någon fet rock på mässan?
Spelades Cradle Of Filth hos Audio Note UK, lät som skit men roligt att de vågar
Bill50x skrev:JWE skrev:Max_Headroom skrev:Spelades det någon fet rock på mässan?
Spelades Cradle Of Filth hos Audio Note UK, lät som skit men roligt att de vågar
Tyvärr är det väl så att man prioriterar att spela pling-plong/mässjazz där grånade herrar sitter och lyssnar efter detaljer i trianglarna så då blir det väl så att annan musik får stryka på foten.
Skulle varit kul att lyssna på Rammstein hos "Kristinebergarn" men jag missade den önskan och bad om Iris Bergccrantz istället...
Det lät fö väldigt bra, men jag är undrande över hur dessa högtalare fungerar i mindre rum.
/ B
Tangband skrev:BellsnWhistles skrev:Ja det var kul att se hans högtalare och trevlig var han också, mycket ödmjuk och jordnära.Men det lät verkligen inget vidare när jag var där, nasalt och påträngande. Men svag som jag är för dipoler så var jag imponerad ändå av konstruktionerna, kanske en delningsfilterjustering...AndersP skrev:I bortre byggnaden på andra sidan kungsbron famns en kille i ett stort rum med egengjorda brandgula dipolhögtalare. Bästa jag hörde på mässan iaf.
Jag tror att du och AndersP har olika märken på era högtalare hemma...era referenser är olika.
Inget konstigt med det, och heller ingen värdering i det hela .
AndersP skrev:Det var mycket hissad, vass diskant när jag gick runt och lyssnade. Dynaudio var värst. Eller börjar jag få tinnitus?
Användare som besöker denna kategori: eljulio, Google [Bot] och 23 gäster