Moderator: Redaktörer
tordnilsson skrev:Mycket stiligt bygge !!
Förutom GM70 - vad sitter det för andra rör i den ?
hifikg skrev:Och en liten antydan om priset? Efterfrågas i den där andra tråden...
hifikg skrev:Och en liten antydan om priset? Efterfrågas i den där andra tråden...
Knispel skrev:hifikg skrev:Och en liten antydan om priset? Efterfrågas i den där andra tråden...
Hoppas ni alla ursäktar men jag väntar ett tag till med prisuppgift.
//Henrik W
hifikg skrev:Knispel skrev:hifikg skrev:Och en liten antydan om priset? Efterfrågas i den där andra tråden...
//Henrik W
Ajdå...
DorreN skrev:hifikg skrev:Knispel skrev:
//Henrik W
Ajdå...
Vad menas med "Ajdå..." att det troligtvis är för dyrt att passa din plånbok?
lennartj skrev:DorreN skrev:hifikg skrev:
Ajdå...
Räkna och räkna noga så prissättningen inte blir som för "The Lars"
(Scrolla ner en sida till "Value is relative")
https://6moons.com/audioreviews/thelars/thelars.html
som jag gissar att bara köpts av ett mycket
litet antal förmögna och designintresserade människor för sitt utseendes skull
snarare än ljudkvaliteten, där är prisvärdheten är oväsentlig.
Jag trodde firman stilla hade somnat in, men så verkar inte vara fallet
http://www.findglocal.com/SE/Lund/220535171476929/Engstr%C3%B6m
Jag har bara hört "the Lars" på mässor och då har de sannerligen inte imponerat på mig till det begärda priset.
Då tycker jag att t.ex. Nagra VPA hade en rimligare prissättning då de tillverkades.
Min förhoppning är att Knisplarna (?) kan säljas för max en tredjedel av vad som begärs för "The Lars" för att
kunna betraktas som prisvärda i absoluta termer där återgivningskvaliteten är hög nog med väl lämpade högtalare. Det är nog svårt att bli rik på att bygga triodförstärkare, så jag undrar vad som minimerar förlusten för de inblandade? att stanna vid prototypen (vilket vore mycket sorgligt), bygga färre än 10 eller betydligt fler. Det beror ju på vilka vinstnivåer man kalkylerar med och hur många led och mellanhänder man har, om man producerar med förlust ju fler man producerar.![]()
DorreN skrev:hifikg skrev:Knispel skrev:
//Henrik W
Ajdå...
hifikg skrev:DorreN skrev:hifikg skrev:
Ajdå...
Det är nog mest en fråga om prioriteringar, en husbil eller ett slutsteg. Hur många är beredda att slanta upp för rör ö h t idag? (skriver jag som baxade hem ett rör-slutsteg så sent som igår).
sprudel skrev:hifikg skrev:DorreN skrev:
Det är nog mest en fråga om prioriteringar, en husbil eller ett slutsteg. Hur många är beredda att slanta upp för rör ö h t idag? (skriver jag som baxade hem ett rör-slutsteg så sent som igår).
Sålt husbilen alltså?
hifikg skrev:sprudel skrev:hifikg skrev:
Sålt husbilen alltså?
Nä, det var inte en sån här konstruktion, så det räckte med att avstå från uppgradering av V70´n
tordnilsson skrev:"Ett sätt kan vara att sälja dem som byggsatser, och då skulle jag rekommendera utan varianter och
med alla komponenter inklusive rör. "
Det är nog ingen sund människa som ger sig på att sälja rörförstärkarbyggsatser där anodspänningen till
slutrören är 1000 - 1200 volt !!
Harryup skrev:Det kommer bli ett massivt support krav i från galaxens alla hörn.
Kan inte tänka mig att byggsatser är lönsamma då man måste ha strikt kontroll utifrån alla säkerhetskrav.
/Harry Up
Harryup skrev:Det kommer bli ett massivt support krav i från galaxens alla hörn.
Kan inte tänka mig att byggsatser är lönsamma då man måste ha strikt kontroll utifrån alla säkerhetskrav.
/Harry Up
Morello skrev:Jag som monterat såväl Rolex samt en massa andra klockor kan meddela att det är helt väsensskilt och av en helt annan svårighetsgrad än arbete med denna typ av elektronik. Urmakeri kan möjligtvis i någon mening jämföras med handlödning av moderna IC-kretsar med litet rastermått. Tex motstånd av storlek 0201, QFN-kåpr etc.
ErikAndersson skrev:Vad jag erfarit tar det c:a 1 vecka att tillverka en enda förstärkare! Detta trots en van hand. Jag kan tänka mig att svårighetsgraden är att likna med att montera ihop en Rolex klocka från smådelar!
peterh skrev:ErikAndersson skrev:Vad jag erfarit tar det c:a 1 vecka att tillverka en enda förstärkare! Detta trots en van hand. Jag kan tänka mig att svårighetsgraden är att likna med att montera ihop en Rolex klocka från smådelar!
Om alla mekansika detaljer, plåtvinklar, hål och gängade hål är färdiga och i kit-et tvivlar jag på att
ens en amatör kan hålla på en vecka.
En kväll eller två verkar rimligt.
Skall man borra och bocka blir det mycket mera tidsödande och heller inte lika vackert.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 42 gäster