Moderator: Redaktörer
Hetsporren skrev:Hahaha! Finns det fler skrämmande exempel?
Bill50x skrev:Fast jag tycker inte man ska vara för elak mot tidningen. Det är väl bra om fakta är tekniskt korrekta, men med tanke på tidningens målgrupp är själva principerna viktigare än den exakta sanningen. Dessutom är ju det subjektiva omdömet "dubbelt så starkt" något som kan upplevas olika från person till person.
Ibland får man t.o.m tänja lite på sanningen för att bli tydligare så "folk" förstår.
Att skribenten är utbildad ingenjör betyder tyvärr ingenting. Jag håller ibland utbildningar för erfarna elektronikkonstruktörer och understundom kan jag få häpnadsväckande frågor
/ B
Nefilim skrev:hur man köper vinylskivor
Nefilim skrev:Jag tycker att ovan nämda artikel saknade mycket! Det mesta var "självklarheter"! Bara detta att skriva hur man köper vinylskivor! Det vet väl de flesta hi-finördar! Lite mer substans skulle man kunna önska av en facktidning! Känslan jag fick, var att artikeln skrevs för att fylla ut sidantalet i tidningen! Ok, det kan väl vara bra för nybörjare!
Bill50x skrev:Fast jag tycker inte man ska vara för elak mot tidningen.
-distortion- skrev:Usch.. Jag får mindre och mindre respekt för den blaskan.
Snart är respekten obefintlig.
Nefilim skrev:Ok, det kan väl vara bra för nybörjare!
jonasp skrev:Jag hade redan tröttnat på eländet när de tog med bilstereo, det var verkligen droppen...
Prenumererar själv på stereofilen. Känner ej till någon annan någorlunda anständig hifiblaska, även om det säkerligen finns. (Medlemstidningar räknas ej som hifiblaska i föregående mening)
/J.
Rydberg skrev:Molt finns iallafall på stadsbiblioteket här i LinköpingE skrev:andahåller sådant skräp - medan MoLt inte får
plats i det "redan varierade utbudet"!
zvenzzon skrev:Rydberg skrev:Molt finns iallafall på stadsbiblioteket här i LinköpingE skrev:andahåller sådant skräp - medan MoLt inte får
plats i det "redan varierade utbudet"!
Sen närdå? Jag har förgäves försökt söka den via onlinesöken utan framgång. Inte heller bibliotekarien på campus kunde finna molten.
Rydberg skrev:Jag tror jag vet hur han tänkt (fel). Han skriver längre ner på sidan: "För att vi ska uppleva en fördubbling av ljudnivån krävs en höjning med åtta till tio dB."
Rydberg skrev:Sen har han väl tänkt att 140-70=70 ; 70/10=7 och 70/8=8,75 => vips 7-8 ggr så "högt". Det han totalt missat är att det handlar om fördubbling så att han skulle ta 2^(7-8 ) för att få det korrekt enligt "subjektiva" fördubblingar verkar ha gått honom förbi. Aja, kan inte va lätt att vara att vara recensent. Det riktigt sorgliga är dock att killen är utbildad civilingenjör
Bill50x skrev:
Stereophile? Ha! Den blaskan som menade att tyska tillverkare av förstärkare mer fokuserar på tjocka frontplåtar och design än på välljud. Snacka om att kasta sten i glashus![]()
/ B