Moderator: Redaktörer
NonMorales skrev:Rockdude skrev:Är det inte lite ironiskt när en ökänd stalinist försöker göra ner en högtalarkonstruktör på detta vis?
Är det inte lite magstarkt att kalla högtalarkonstruktören för "ökänd stalinist" ? Eller har jag missat något?
PerStromgren skrev:Bekymret är inte de skilda åsikterna, utan det sätt på vilket en del framhåller motståndarna uselhet. .... En känd ingenjör är den store mästaren.
Strmbrg skrev:Jag har tröttnat på detta forum ännu en gång.
Jag har insett att jag har alltför avvikande infallsvinklar och aspekter på detta med hifi för att få tillräckligt mycket ut av att engagera mig här.
Det blir i mitt tycke alldeles för mycket koncentration på metoder och detaljer och ältanden utan att det motiveras av den faktiska nyttan ljudmässigt av det.
Åtminstone som jag ser det.
Jag är inte särskilt intresserad av att påstå saker utan är mer lagd åt att dela med mig av funderingar och reflektioner.
Det synkar väl inte alltid så där jättebra med hur trådarna ofta utvecklar sig.
Hoppas att ni som trivs och får mycket ut av forumandet fortsätter så.
Själv ska jag ägna nyvunnen tid till att bland annat spisa musik.
hcl skrev:Strmbrg skrev:Tråkigt att du känner så, men jag kan förstå dig. Jag tycker du rest många intressanta frågeställningar även om jag av olika anledningar inte skrivit så mycket i trådarna som jag kanske skulle vilja.
Morello skrev:NonMorales skrev:Rockdude skrev:Är det inte lite ironiskt när en ökänd stalinist försöker göra ner en högtalarkonstruktör på detta vis?
Är det inte lite magstarkt att kalla högtalarkonstruktören för "ökänd stalinist" ? Eller har jag missat något?
Det var fd moderator Per S som fick utstå påhoppet.
Jag har insett att jag har alltför avvikande infallsvinklar och aspekter på detta med hifi för att få tillräckligt mycket ut av att engagera mig här.
Det blir i mitt tycke alldeles för mycket koncentration på metoder och detaljer och ältanden utan att det motiveras av den faktiska nyttan ljudmässigt av det.
Jag är inte särskilt intresserad av att påstå saker utan är mer lagd åt att dela med mig av funderingar och reflektioner.
hifikg skrev:NADifierad skrev:Att hänga här är ett tidsfördriv.
Den här hobbyn får man inte ta på för stort allvar
+1,45 miljoner
gopnik skrev:PerStromgren skrev:Bekymret är inte de skilda åsikterna, utan det sätt på vilket en del framhåller motståndarna uselhet. .... En känd ingenjör är den store mästaren.
Bjälken i det egna ögat, och så vidare.
PerStromgren skrev:gopnik skrev:PerStromgren skrev:Bekymret är inte de skilda åsikterna, utan det sätt på vilket en del framhåller motståndarna uselhet. .... En känd ingenjör är den store mästaren.
Bjälken i det egna ögat, och så vidare.
Jodå, det var för att betona min poäng! Men uttalandet baseras på fakta, jag har räknat anmälningar.
Morello skrev:Forumet behöver en ledning som agerar för att stävja sådana påhopp. USB-kabeltråden förpestades även den med hotfulla inlägg och mycket otrevlig ton, men moderator/ledningen agerar ej.
Det borde på varje civiliserat forum vara helt oacceptabelt att kalla någon "stalinist" och sådant beteende borde rendera omedelbar avstängning, men det kräver som sagt en ledning som agerar.
PerStromgren skrev:Jag skulle vilja att diskussioner kunde föras som Isidor, Svante, Morello och Anders J gör i till exempel den här tråden:
viewtopic.php?f=10&t=3140&full=1
Inga påhopp, ödmjukhet från alla håll, skämtsamheter som uppfattas som just sådan och en väldans massa kloka och kunniga inlägg!
Det är nog mycket begärt, men man kan önska!
goat76 skrev:hifikg skrev:Jag är lite förvånad över att jag många gånger får svar via PM istället för i aktuell forumtråd. Ofta får jag medhåll om något, men varför inte skriva det i tråden? Mig icke förstå, men jag är glad ändå
Jag har också varit med om att ha fått PM från folk som hålller med mig om saker och ting och förstår också varför de väljer att göra så, vilket jag tror även du innerst inne också vet. (Om inte så kan jag kanske berätta det för dig via PM.)
PerStromgren skrev:Bekymret är inte de skilda åsikterna, utan det sätt på vilket en del framhåller motståndarna uselhet. Ofta under täckmantel att de, och bara de, har fakta i målet. En känd ingenjör är den store mästaren.
Rockdude skrev:sprudel skrev:Rockdude skrev:Är det inte lite ironiskt när en ökänd stalinist försöker göra ner en högtalarkonstruktör på detta vis?
Förklara ironin.
Inser att det inte finns någon ironi i detta. Sorry.
NonMorales skrev:Rockdude skrev:Är det inte lite ironiskt när en ökänd stalinist försöker göra ner en högtalarkonstruktör på detta vis?
IngOehman skrev:Rockdude skrev:sprudel skrev:
Förklara ironin.
Inser att det inte finns någon ironi i detta. Sorry.
Det blev ju rent av extremt ironiskt när han med det han skrev exemplifierade det usla beteende som han oprovocerat valde att beskylla någon annan för.
Vh, iö
IngOehman skrev:Du får slå upp ironi helt enkelt.
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster