goat76 skrev:Resultatet för denna lilla tävling är egentligen redan skrivet, vi vet bara inte namnet på själva vinnaren.![]()
Den som har det mest överdämpade rummet i kombination med den närmaste närfälts-lyssningen vinner, det nästan oavsett hur dåligt eller bra anläggningen än må låta på plats.
Att det inte går att dra några paralleller mellan vilken ljudsystem/lyssningsrum-kombination som verkligen låter bäst kontra vilket som skulle vinna denna lilla tävling, utesluter inte att det inte går att höra eventuella tonala skillnader mellan två enkla inspelningar likt de jämnförelser som gjorts i USB-kabeltråden.
Förlåt om jag just förstörde den lilla leken, jag känner mig nu som en riktig party pooper!![]()
P.S. hifikg, det är ingen idé att du ställer upp i tävlingen, det har av flera forummedlemmar redan påpekats att du har en ganska lång efterklang i ditt lyssningsrum, du kommer inte vinna tävlingen.
Jag hoppas att medlemmarna gillar living rooms, det finns väl en anledning till att det heter just så

För övrigt kanske jag fuskar med att hänga upp mattan o lira på Duettorna, de har fått vila en hel månad nu.