Röd kurva=fp på 28,09
Svart=fp på 30,94
Skall bli kul att börja testa. Får kanske koppla upp testriggen igen innan förstärkaren hunnit bli klar...

Moderator: Redaktörer
Bjorn_ skrev:Spackla och slipa. Det tråkigaste som finns...
Kalejdokom skrev:Bjorn_ skrev:Spackla och slipa. Det tråkigaste som finns...
Ännu tråkigare är väl att VARJE dag reta sig på att man slarvade med underarbetet. Jämfört med att EN eller några dagar ha tråkigt.
Så brukar jag tänka när något är tråkigt.
Bjorn_ skrev:Kanske... jag var hungrig när jag kopplade och det är ju aldrig bra![]()
Fast jag mätte upp dem till 50K i min-läge, vredet max motsols. 0 Ohm=Max medsols. Jag har inte jordat dem ännu, för det inte riktigt klart med plåtar men det spelar ju mindre roll.
Insignal på pin 1 och utsignal på pin 2 (wipern), jord på 3...
Enligt databladet på förstärkaren skall det vara 50-pottar
Kalejdokom skrev: På bilden har man också jordat kontaktchassit (4) men det brukar vara överkurs.
darkg skrev:Um, jag tycker att det tvärtom ser väldigt icke-balanserat ut i bild A.
Kalejdokom skrev:@darkg: det var ju det jag menade, att det blev obalanserat genom att koppla ihop minus och signaljord. Nu vet vi ju egentligen inte om signalen är balanserad eller obalanserad bakom kontakten, men att kopplingen i alla fall ger en obalanserad signal till ingången på förstärkaren.
Så bra att det verkar falla på plats!
Edit: ser ut på bilden som att du inte använder skärmade signalkablar. Man bör använda skärmad kabel med skärmen jordad för att minimera brum.
Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting och 9 gäster