Bokmärke i en Spotify-lista?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
E

Bokmärke i en Spotify-lista?

Inläggav E » 2020-04-04 16:13

Kan man lägga ett bokmärke i en större spellista (t ex "Musik från Spanarna"), således att man kan spela något annat och sedan hitta tillbaka till där man var?

Använder senaste mobilversionen för Android. (Uppdaterade faktiskt i går från "versionen innan de tog bort widgeten" :o , dvs det var ett tag sedan. Såg att widgeten kom tillbaka redan före vintern. :wink: )

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Användarvisningsbild
Emrik

Re: Bokmärke i en Spotify-lista?

Inläggav Emrik » 2020-04-04 16:57

Tror icke så! Du får helt enkelt göra fler spellistor. Jag brukar dock ibland köa en låt ibland om jag vill komma tillbaka någonstans efter att ha rotat runt. Så länge man startar nya låtar själv så ligger den kvar i bakgrunden. Nästan bokmärksfunktion.

BosseS

Inläggav BosseS » 2020-04-04 17:08

Javisst, den här använder jag.

Användarvisningsbild
E

Inläggav E » 2020-04-04 19:37

Tack för tips!

Emrik skrev:Tror icke så! Du får helt enkelt göra fler spellistor.

Är inte riktigt på det klara med hur du menar.

Emrik skrev:Jag brukar dock ibland köa en låt ibland om jag vill komma tillbaka någonstans efter att ha rotat runt. Så länge man startar nya låtar själv så ligger den kvar i bakgrunden. Nästan bokmärksfunktion.

Köfunktionen har jag nästan slutat använda, tyckte det var ganska bängligt förut och uppspelningen tenderade att fortsätta i all oändlighet om man inte grep in manuellt i precis rätt tid. På en riktig dator kan man naturligtvis navigera runt mycket smidigare och hantera sin kö, t ex så uppspelning stannar automatiskt efter aktuellt album. Men på mobilen?

Kanske får försöka igen.

Mvh E*
Faktiskt.io – ingenting obekvämt!

Återgå till Generellt om hifi