Moderator: Redaktörer
juanth skrev:Håller med Pekka, eller iaf är överskriften på Engelska rätt töntig. Kan du inte ändra till Swedish please HifiKayGee?
PekkaJohansson skrev:Här drar en hel amerikansk företagskultur inklusive språkbruket in på ett svenskt entusiastforum. "Member of the year", "community" och "cred" - var ska detta sluta?
Med vänlig hälsning
Pekka
juanth skrev:Håller med Pekka, eller iaf är överskriften på Engelska rätt töntig. Kan du inte ändra till Swedish? Please HifiKayGee?
hifikg skrev:PekkaJohansson skrev:Här drar en hel amerikansk företagskultur inklusive språkbruket in på ett svenskt entusiastforum. "Member of the year", "community" och "cred" - var ska detta sluta?
Med vänlig hälsning
Pekka
Why bother? Just enjoy! .....
Tell skrev:Strmbrg såklart, för alla hans intressanta funderingar om allt möjligt.
goat76 skrev:Tell skrev:Strmbrg såklart, för alla hans intressanta funderingar om allt möjligt.
Håller med, både Strmbrg och Tangband är personer som håller Faktiskt levande då de båda ofta startar trådar som skapar tillströmning och debatt, utan det så dör det här forumet.
hifikg skrev:goat76 skrev:Tell skrev:Strmbrg såklart, för alla hans intressanta funderingar om allt möjligt.
Håller med, både Strmbrg och Tangband är personer som håller Faktiskt levande då de båda ofta startar trådar som skapar tillströmning och debatt, utan det så dör det här forumet.
Ska de anses som nominerade?
goat76 skrev:hifikg skrev:goat76 skrev:
Ja, det tycker jag!
hifikg skrev:goat76 skrev:hifikg skrev:
Ja, det tycker jag!
Noterar att du nominerar Tangband och Strmbrg
goat76 skrev:hifikg skrev:goat76 skrev:
Ja, det tycker jag!
Jansch är redan nominerad så jag vill bara nämna att han alltid bemöter alla med stor respekt, och jag får känslan av att han ofta trots sin vetenskapliga syn ofta lämnar dörren lite på glänt till att människan inte vet allt än.
darkg skrev:goat76 skrev:hifikg skrev:
Jansch är redan nominerad så jag vill bara nämna att han alltid bemöter alla med stor respekt, och jag får känslan av att han ofta trots sin vetenskapliga syn ofta lämnar dörren lite på glänt till att människan inte vet allt än.
Trots, eller på grund av
hifikg skrev:Morgan skrev:Är det mina erfarenheter av mobbning under skolåren som får mig att kräkas av den här sortens popularitetstävlingar?
Kanske det, men tanken är bara att den som gjort något särskilt för vår community ska få lite cred, känns inte helt fel. Än så nominerar vi bara.
Almen skrev:Annars, om man vill ge cred till någon, kan man ju alltid skriva några ord i tråden Dagens ros.
Morello skrev:Almen skrev:Annars, om man vill ge cred till någon, kan man ju alltid skriva några ord i tråden Dagens ros.
"---ge kredit ..."
Almen skrev:Morello skrev:Almen skrev:Annars, om man vill ge cred till någon, kan man ju alltid skriva några ord i tråden Dagens ros.
"---ge kredit ..."
"credda"
OK då, "berömma någon".
goat76 skrev:Jag tycker det verkar som att vissa av er tar det här lite väl allvarligt, det är väl bara en kul liten grej som knappast kommer leda till någon TV-gala, eller?
hifikg skrev:goat76 skrev:Jag tycker det verkar som att vissa av er tar det här lite väl allvarligt, det är väl bara en kul liten grej som knappast kommer leda till någon TV-gala, eller?
Tänkte att alla nominerade får spela in en snutt med sin telefon för att presentera sig själva och ragga röster via ett betalnummer! Har redan beställt Krells största slutsteg och bokat Cirkus för den avslutande galan. Det här är ingen ploj, kommer bli en game-changer. The Winner takes it all, the loser standing small! Gå All in, everyhopa!
PekkaJohansson skrev:Här drar en hel amerikansk företagskultur inklusive språkbruket in på ett svenskt entusiastforum. "Member of the year", "community" och "cred" - var ska detta sluta?
Med vänlig hälsning
Pekka
Morello skrev:PekkaJohansson skrev:Här drar en hel amerikansk företagskultur inklusive språkbruket in på ett svenskt entusiastforum. "Member of the year", "community" och "cred" - var ska detta sluta?
Med vänlig hälsning
Pekka
Jag reagerade också på det - varför har denna slentrianmässiga kontaminationen fått sådant fotfäste?
goat76 skrev:Morello skrev:PekkaJohansson skrev:Här drar en hel amerikansk företagskultur inklusive språkbruket in på ett svenskt entusiastforum. "Member of the year", "community" och "cred" - var ska detta sluta?
Med vänlig hälsning
Pekka
Jag reagerade också på det - varför har denna slentrianmässiga kontaminationen fått sådant fotfäste?
Finns det något forum specifikt för folk som är intresserade av ordklyveri och liknande företeelser, eller är det där vi befinner oss nu?
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 28 gäster