Kabelproblem

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-03-11 13:58

Morello skrev:
mats skrev:
Morello skrev:
mats skrev:tog bort, eftersom jag var elak mot dom som tillber ekk, eller lampsladd :lol:

Jag tror faktiskt inte att någon "tillber" några kablar över huvud taget. :) Det är bara du som tjatar om det mer religösa. Går du i kyrkan?

Nej men du gör, och jag har sagt till dig att inte svara på mina inlägg eftersom jag hatar sådana som du :evil:

Vad har jag gjort dig :?:

svarar inte på sådant. Jag är Massa och jag är knäpp
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2006-03-11 13:59

Bill50x skrev:Men pöjkar då... vad är det för ton? Står månen fel eller nåt, ovanligt många trådar med diverse trista tillmälen.

Det är nog den rejält långa vintern som ger sig tillkänna.

DTH skrev:Det framgår ju entydigt redan av topictiteln att detta är en kabeltråd...

Vi kan vara snälla ändå. 8)

Vad gäller kabel så skulle det vara nyttigt att få bli rejält grundlurad någon gång. Jag har lurat mig själv en gång i världen och blev då varse om att inillning är en realitet. (Jag glömde bort att jag bytt en kabel och upplevde en icke existerande skillnad).
- Militant slacker

Användarvisningsbild
matså
Inaktiverad

Inläggav matså » 2006-03-11 14:01

hm, jag behöver nog sova en stund. Det var värst vad jag var sur och grinig. Morello har inte lampsladd han har transparent.
Nu med Monitor Audio RX6, Yamaha 673. Ber om ursäkt för att min IQ är över den normala!

DTH

Inläggav DTH » 2006-03-11 14:15

Jax skrev:Vi kan vara snälla ändå. 8)

Klart att det inte kan uteslutas rent teoretiskt. Det finns dock inga påtagliga bevis för detta i praktiken. Det har förts tusentals kabeldiskussioner på alla möjliga språk och hittills finns det inte en enda dokumenterad förekomst av snällhet och samförstånd.

Vetenskapligt sett torde man kunna hävda att det är ytterst osannolikt och definitivt obevisat att vi kan vara snälla i kabeldiskussioner.

Om du skall komma med befängda påståenden har du iofs hamnat riktigt, men att uppvigla folk till samförstånd och ömsesidig respekt är väl ändå att gå för långt!

Sabotör!

Mvh

Föregående

Återgå till Generellt om hifi