Moderator: Redaktörer
Timbre skrev:BACH skrev:Den enda Svenska HiFi- tidskriften som jag anser är något att ha är MoLtV
En liten tillbakatitt i MoLT nummer 1 årgång 36 och bland lite av varje hittar vi 10 sidor skriverier om Fosgate Model-4 samtidigt som NHT presenteras i ett projekt på 7 sidor.
Bläddrar vi bland annonserna (som man ju så gärna gör i Stereophile) finns det bara två stycken men bägge är helsidesannonser. Den ena från Reference Audio i Stockholm och den andra från Svenska Laserföreningen med lokal i Alvik som sålde bl.a. just NHT och Fosgate.
Hifipressens situation i ett nedbantat och avklätt skick...?
En Hifi & Musik i flerfärgstryck kostade vid den här tiden 39:50 och en amatörtryckt MoLT kostade 60 kr där t.o.m. bilderna saknade skärpa.
Blåst eller asgarv?
Timbre skrev:BACH skrev:Den enda Svenska HiFi- tidskriften som jag anser är något att ha är MoLt
En liten tillbakatitt i MoLT nummer 1 årgång 36 och bland lite av varje hittar vi 10 sidor skriverier om Fosgate Model-4 samtidigt som NHT presenteras i ett projekt på 7 sidor.
Bläddrar vi bland annonserna (som man ju så gärna gör i Stereophile) finns det bara två stycken men bägge är helsidesannonser. Den ena från Reference Audio i Stockholm och den andra från Svenska Laserföreningen med lokal i Alvik som sålde bl.a. just NHT och Fosgate.
Hifipressens situation i ett nedbantat och avklätt skick...?
En Hifi & Musik i flerfärgstryck kostade vid den här tiden 39:50 och en amatörtryckt MoLT kostade 60 kr där t.o.m. bilderna saknade skärpa.
Blåst eller asgarv?
Timbre skrev:LarsR skrev:Timbre, hur upplevde du att recensionen var skriven, var den saklig, omfattande, fanns det kritik med och hur objektiv kändes beskrivningen mm.
Mig veterligen så är det bara i Molt som jag har läst där jag har funnit kritik som redovisats på ett bra och förklarande sätt.
Molt är ju nu för tiden helt utan annonser.
Omfattande definitivt och resten blir ju en subjektiv bedömning men visst finns här kritiska synpunkter för den som orkar ta sig igenom.
Dagens Moltar har jag ingen erfarenhet av. "50 meter lång tång" som Jax skrev...
IngOehman skrev:Men vad vill du med ditt spekulativa förstainlägg Timbre?
Timbre skrev:Blir ett inlägg plötsligt spekulativt för att det ifrågasätter MoLT eller är det bara ett spekulativt inlägg bland andra i en spekulativ debatt?
IngOehman skrev:Det anstår inte en person av din vanligtvis superba smak, oantastliga stil och stora begåvning.
Timbre skrev:Hetsporren skrev:Alla har vi bra och dåliga sidor...
Så att ifrågasätta har blivit en dålig sida...Det var nytt Hetsporren...
En debatt är inte spekulativ för att den innehåller åsikter, men när inlägg inte är åsikter, utan gissningar avsedda att drabba någon, då spekuleras det. Osakliga antydningar med avsikt att smutskasta är spekulativt
Men vad vill du med ditt spekulativa förstainlägg Timbre?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], MacBruce och 33 gäster