RogerGustavsson skrev:Fast det var väl OA-52.2 med två Audio Pro B2-70?
Ajdå- då är subbarna substandard

Moderator: Redaktörer
hifikg skrev:RogerGustavsson skrev:Fast det var väl OA-52.2 med två Audio Pro B2-70?
Jajamen, Stig & Kalle i skön samklang, dokumenterat med Steve´s baby, iPhone
Johan_Lindroos skrev:Jag har gjort en inspelning.
Tangband skrev:Johan_Lindroos skrev:Jag har gjort en inspelning.
Jaha kul för dig .
Du har inte funderat på att lägga upp den ?
Jag har gjort middag.
Tangband skrev:Johan_Lindroos skrev:Jag har gjort en inspelning.
Jaha kul för dig .
Du har inte funderat på att lägga upp den ?
Jag har gjort middag.
Bill50x skrev:Men varför en så dåligt ljudande platta? DS första digitala alster imponerar ju inte på något vis, utom möjligen på någon sorts "hi-fi-extra-allt". Bra musik visst, men hela plattan andas "nu ska vi visa alla digitalskeptiker hur bra det kan låta". 1:a skivan och tex Love over gold är ju långt bättre rent musikaliskt/ljudmässigt.
/ B
xeizo skrev:Jag har aldrig gillat ljudet på Brothers in Arms, inte ens när den var ny, som du säger låter båda dom andra plattorna milsvida bättre.Bill50x skrev:Men varför en så dåligt ljudande platta? DS första digitala alster imponerar ju inte på något vis, utom möjligen på någon sorts "hi-fi-extra-allt". Bra musik visst, men hela plattan andas "nu ska vi visa alla digitalskeptiker hur bra det kan låta". 1:a skivan och tex Love over gold är ju långt bättre rent musikaliskt/ljudmässigt.
Zappa skrev:Fusk igen men ett ganska kul experiment tycker jag!Annan låt (åtminstone Morello kommer att känna igen den direkt) inspelad med en Zoom H1n och jag har försökt korrigera ojämnheterna i diskanten de inbyggda micarna lider av.
![]()
RogerJoensson skrev:Man kanske inte ska vara helt säker på toleranserna. -Kanske bäst att mäta på sitt eget exemplar?
Anses förresten H1/n ha bättre inbyggda mikrofoner eller andra fördelar jämfört H4n (förutom pris/format)?
Ogjort skrev:Zappa skrev:Fusk igen men ett ganska kul experiment tycker jag!Annan låt (åtminstone Morello kommer att känna igen den direkt) inspelad med en Zoom H1n och jag har försökt korrigera ojämnheterna i diskanten de inbyggda micarna lider av.
![]()
Lite i kanten men... Har du möjligen mätt på H1n?
Jag överraskades av H1:ans ljud, så vi mätte och fann en ovanligt rak frekvensgång frånsett en dip vid ca 7 kHz, som orsakades av den
ogenomtänkta mekaniska konstruktionen, men som lätt eliminerades av några skumgummibitar.
Sedan dess Har Zoom H1 slitit nästan dagligen för radioprogram etc.
Men nyligen dog den tyvärr och ersattes av H1n.
Med den upplever jag en "presning" av ljudet.
Men eftersom jag inte litar på mig, så är jag nyfiken om någon har mätt på den nya "n-varianten".
Mvh
Anders O.
Zappa skrev:Ogjort skrev:Zappa skrev:Fusk igen men ett ganska kul experiment tycker jag!Annan låt (åtminstone Morello kommer att känna igen den direkt) inspelad med en Zoom H1n och jag har försökt korrigera ojämnheterna i diskanten de inbyggda micarna lider av.
![]()
Lite i kanten men... Har du möjligen mätt på H1n?
Jag överraskades av H1:ans ljud, så vi mätte och fann en ovanligt rak frekvensgång frånsett en dip vid ca 7 kHz, som orsakades av den
ogenomtänkta mekaniska konstruktionen, men som lätt eliminerades av några skumgummibitar.
Sedan dess Har Zoom H1 slitit nästan dagligen för radioprogram etc.
Men nyligen dog den tyvärr och ersattes av H1n.
Med den upplever jag en "presning" av ljudet.
Men eftersom jag inte litar på mig, så är jag nyfiken om någon har mätt på den nya "n-varianten".
Mvh
Anders O.
Anders, snubben i videon nedan har mätt och jag följde blott hans EQ-justeringar.
https://www.youtube.com/watch?v=ElMPECqumB8
Vad tycker du om min inspelning, lät det ok? Det är ett par pi60 som spelar i ett rum på cirka 15 kvm med kort efterklangstid. Zoom H1n var placerad i den vanliga lyssningspositionen.
Zappa skrev:Har fuskat!Provade att istället spela in med min Zoom H1n, resultatet blev hyggligt (men ljudet klippte tyvärr några gånger).
https://drive.google.com/open?id=1Gmx8Z09kfO6_B_e1eMAeaxM7ZN-qNAEB
Bilden visar en masvis jämförelse med en analys (den vänstra bilden) jag googlat upp.
Zappa skrev:
Vad tycker du om min inspelning, lät det ok? Det är ett par pi60 som spelar i ett rum på cirka 15 kvm med kort efterklangstid. Zoom H1n var placerad i den vanliga lyssningspositionen.
Johan_Lindroos skrev:Zappa skrev:Har fuskat!Provade att istället spela in med min Zoom H1n, resultatet blev hyggligt (men ljudet klippte tyvärr några gånger).
Bilden visar en masvis jämförelse med en analys (den vänstra bilden) jag googlat upp.
Länken verkar inte funka. Kan du kolla upp det?
Zappa skrev:Skumgummi kör jag redan med faktiskt, precis på samma vis som din bild visar.
Ogjort skrev:Johan_Lindroos skrev:Zappa skrev:Har fuskat!Provade att istället spela in med min Zoom H1n, resultatet blev hyggligt (men ljudet klippte tyvärr några gånger).
Funkade kalas för mig.
Johan_Lindroos skrev:Ogjort skrev:Johan_Lindroos skrev:
Funkade kalas för mig.
Jag får upp det här:
----------------------------------
404. Det har uppstått ett fel.
Det gick inte att hitta den begärda webbadressen på den här servern. Tyvärr vet vi inte mer än så."
--------------------------------
Jag antar att du har sett att det är två olika låtar som är upplagda.
Tangband skrev:Jo detdär var ett bra tips eftersom mina zoom iq6 hade samma fel . Skumgummit gjorde att det låter bättre.
Men dubbla OM1: or låter såklart väldigt mycket bättre. Otroligt stor skillnad faktiskt.
Spelar jag in mina högtalare med Audient iD14 och OM1: or kommer ni att gråta floder, och inse att det är JAG som har bäst ljud![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster