Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Ingen Auro 3D - det tar den av min intresselista på direkten.
rajapruk skrev:Vill minnas att Johan_Lindroos tidigare hintat om att Denon gör bra grejer.
philipbtz skrev:rajapruk skrev:Vill minnas att Johan_Lindroos tidigare hintat om att Denon gör bra grejer.
Problemet med D/M är att det är lite beroende på modell. Det kommer ut så många olika modeller hela tiden med ändrat arkitektur att jag hade inte dragit några svepande slutsatser från att denna mäter bra för priset. Tyckte det var någon som nämnde att redan föregångaren utan H i namnet mätte sämre så man får vara noga i sitt val.
Jag tänker tillbaka på denna mm. https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.11359/
Harryup skrev:philipbtz skrev:rajapruk skrev:Vill minnas att Johan_Lindroos tidigare hintat om att Denon gör bra grejer.
Problemet med D/M är att det är lite beroende på modell. Det kommer ut så många olika modeller hela tiden med ändrat arkitektur att jag hade inte dragit några svepande slutsatser från att denna mäter bra för priset. Tyckte det var någon som nämnde att redan föregångaren utan H i namnet mätte sämre så man får vara noga i sitt val.
Jag tänker tillbaka på denna mm. https://www.audiosciencereview.com/foru ... iew.11359/
Ja det går verkligen inte att dra några generella slutsatser utifrån tillverkarens namn. Skulle säga att det mesta i AVR är inte i nivå med bra 2.kanalsgrunkor och då var jag snäll i jämförelsen.
Harryup skrev:philipbtz skrev:rajapruk skrev:Vill minnas att Johan_Lindroos tidigare hintat om att Denon gör bra grejer.
Ja det går verkligen inte att dra några generella slutsatser utifrån tillverkarens namn. Skulle säga att det mesta i AVR är inte i nivå med bra 2.kanalsgrunkor och då var jag snäll i jämförelsen.
paa skrev:Yamaha har traditionellt redovisat effekten vid 4 ohms last när dom flesta andra redovisat vid 8 ohms last, är det inte så numera?
philipbtz skrev:Harryup skrev:philipbtz skrev:
Jag håller med dig såklart men samtidigt finns det extremt mycket överprisat 2-kanals grejer som presterar sämre än denna receiver. Denna receiver kommer låta bättre än många snobb-märken i hi-fi världen. Men samtidigt sämre än de riktigt bra 2-kanalsgrejerna.
Tangband skrev:Nu vill jag inte föra någon upprörd , men jag tycker personligen att Marantz bioreceivers generellt ( de gånger jag kunnat lyssna ) låtit en smula bättre än Denons, men de verkar generellt mäta sämre . Tex var SINAD på Marantz 6013 på ”bara” 82 dB . Det kan ju iofs skilja lite hur de har mätt.
Nattlorden skrev:Tangband skrev:Nu vill jag inte föra någon upprörd , men jag tycker personligen att Marantz bioreceivers generellt ( de gånger jag kunnat lyssna ) låtit en smula bättre än Denons, men de verkar generellt mäta sämre . Tex var SINAD på Marantz 6013 på ”bara” 82 dB . Det kan ju iofs skilja lite hur de har mätt.
Det är väl ingen som blir upprörd över ifall du gillar något annan än det som mäter bäst.... ja, annat än du själv då möjligen ?
Kronkan skrev:Kanske en fråga på fel ställe. Men min gamla Onkyo kan ha gett upp enligt sonen som lånar lägenheten. Behöver egentligen bara fem kanaler. Används i vardagsrummet.
Det är nu viss rabatt på Denon x4500H och på Denon x6500. Tänker i första hand på den billigare.
Men finns det bättre för priset?
Har tidigare använt rör som slutsteg på fronthögtalarna som ju är Martin Logan. Men orkar inte längre hålla detta iordning. Inte just nu.
Kronkan skrev:Kanske en fråga på fel ställe. Men min gamla Onkyo kan ha gett upp enligt sonen som lånar lägenheten. Behöver egentligen bara fem kanaler. Används i vardagsrummet.
Det är nu viss rabatt på Denon x4500H och på Denon x6500. Tänker i första hand på den billigare.
Men finns det bättre för priset?
Har tidigare använt rör som slutsteg på fronthögtalarna som ju är Martin Logan. Men orkar inte längre hålla detta iordning. Inte just nu.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster