Efter 24 timmars inkoppling kanske jag kan ge några intryck. Har lyssnat på mycket olika musik, allt från komplex rock till klassiskt och såklart Eva cassidy. Som exempel kan jag ta ”a bold young farmer” från skivan ”somewhere”.
Låter det bättre med tpa3116D2 till diskanten jämfört med lm3886 baserade t amp40c ?
För det första låter det nu som det finns en något renare och klarare diskant som även är lite luftigare och mindre ansträngd med tpa3116D2. Trots att mätningar visar att nivåerna är lika och att toppdiskanten har samma nivå mellan de olika stegen. S- ljuden i Evas röst är något renare och mera åt s-hållet än schss-hållet om jag överdriver lite. Små skillnader i ljudet men skillnaden mellan stegen består då man byter skiva och lyssnar på annan musik. Steget blir kvar ! https://open.spotify.com/track/78wiAUXF ... wMD8nW-2YA
Ny nätdel beställd för diskantsteget tillsammans med 6 kondensatorer på 1000 uf 35 V från panasonic . Det blev en mean well nätdel för medicinskt bruk på conrad.se . Kan bla driva andningshjälp-maskiner. Den har 19 volt 4,7 A med lågt rippel, lägre än den nätdel som rekommenderas av Nelson Pass på förra sidan. Åtminstone på databladet. Den kan även kopplas till mina lungor vid covid19 Det blir intressant att se om kontakten passar direkt till förstärkaren .
Och det gjorde den Inkopplat och klart ! Även kondensatorerna bytta
Klar skillnad i ljudet , lägre brus och tydligare mer distinkt topp. Det låter nästan som mina HYBRIDdist fått metalldiskanter, fast utan nackdelarna som dessa ibland kan ha.