Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Det finns väl lite olika teorier om vad som händer när man gör så, beroende på hur stor skiva man använder och hur nära elementet man placerar den.
Jag tänker att det kan bli en släng av både bandpasslåda och "slot loaded woofer". Båda skapar ju någon form av kompression framför elementet, som ju trycker ner frekvenssvaret. Ungefär där tappar jag bort mig själv i teorin...
...
paa skrev:Kalejdokom skrev:Det finns väl lite olika teorier om vad som händer när man gör så, beroende på hur stor skiva man använder och hur nära elementet man placerar den.
Jag tänker att det kan bli en släng av både bandpasslåda och "slot loaded woofer". Båda skapar ju någon form av kompression framför elementet, som ju trycker ner frekvenssvaret. Ungefär där tappar jag bort mig själv i teorin...
...
Var har du sett dom teorierna presenteras?
dewpo skrev:Om man simulerar Slott-lastade system som bandpass lådor så får man ganska rätt resultat, Tycks det
paa skrev:dewpo skrev:Om man simulerar Slott-lastade system som bandpass lådor så får man ganska rätt resultat, Tycks det
Vad har du simulerat i för program?
Eri skrev:Sonus Faber Extrema hade ju en slavbas på baksida som var täckt av en platta placerad några centimeter framför membranet.
[ Bild ]
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], RogerGustavsson, tordnilsson och 5 gäster